انتقاد روسیه از اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن شهرک‌سازی‌های اسرائیل

وزارت خارجه روسیه تصمیم آمریکا درباره شهرک‌های اسرائیلی را با هدف از بین بردن چارچوب قانونی برای دستیابی به راه حل در خاورمیانه خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد تصمیم آمریکا درباره شهرک‌های اسرائیلی، با هدف از بین بردن چارچوب قانونی برای دستیابی به راه حل در خاورمیانه اتخاذ شده است.

این وزارتخانه افزود: بر اساس قوانین بین المللی، شهرک سازی اسرائیل در زمین‌های فلسطینی‌ها غیرقانونی است و مانعی برای دستیابی به راه حل محسوب می‌شود.

ساعاتی پیش از این مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با اعلام اینکه دولت ترامپ سیاستش در قبال شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را تغییر داده، مدعی شد که این شهرک‌سازی‌ها به خودی خود نقض قوانین بین‌المللی به شمار نمی‌روند. (بیشتر بخوانید)

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای در واکنش به تصمیم آمریکا در به رسمیت شناختن شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری با تاکید بر اینکه موضع اتحادیه اروپا در قبال سیاست شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین تغییری نکرده، گفت: «تمام فعالیت‌های شهرک‌سازی طبق قوانین بین‌المللی، غیرقانونی هستند.» (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار