کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سیلاب و بالاآمدن آب سطح رودخانه ها در برخی استان ها/ افزایش دما برای تهران در راه است

نقشینه گفت: امروز برای استان‌های بوشهر و غرب و جنوب فارس احتمال آبگرفتگی معابر پیش بینی می شود.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه از تداوم بارش باران طی امروز و فردا در کشور خبر داد و گفت: امروز برای سواحل دریای خزر بارش باران، استان‌های مرکزی، همدان، لرستان، دامنه جنوبی البرز و شرق دامنه زاگرس بارش برف و باران تداوم دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز برای شمال شرق، شمال غرب و غرب بارش‌ها به صورت پراکنده خواهد بود، افزود: برای جنوب کشور در برخی مناطق شرق و جنوب شرق رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد احتمال تگرگ وجود دارد.

نقشینه با بیان اینکه فردا بارش در نوار غربی کشور خاتمه می‌یابد، گفت: براین اساس بارش در غرب استان فارس، کهگیلویه و بویر احمد و بوشهر خاتمه خواهد یافت.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: براساس نقشه‌های هواشناسی، روز چهارشنبه در نیمه شرقی، مرکز کشور، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی و سواحل شمال بارش‌ها تداوم خواهد داشت، ضمن آنکه در شرق زاگرس، همدان، مرکزی، لرستان و چهار محال و بختیاری بارش پراکنده رخ می‌دهد.

به گفته وی، روز پنج شنبه در نوار شرقی، ارتفاعات البرز شرقی، سواحل دریای خزر و اردبیل و روز جمعه در سواحل شمال، اردبیل، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز شرقی بارش تداوم پیدا می‌کند و روز شنبه بارش‌ها محدود به سواحل غربی خزر و استان اردبیل خواهد بود.

نقشینه از افت محسوس دما ۷ تا ۱۲ درجه‌ای دما طی روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه در شمال شرق و شرق خبر داد و گفت: طی روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه دریای خزر و خلیج فارس مواج و متلاطم است.


بیشتر بخوانید: احتمال آبگرفتگی معابر در برخی مناطق/دمای هوا در شمال شرق افت محسوسی دارد


این کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران افزود: بنابر آخرین پیش بینی‌ها تا روز چهارشنبه به تناوب آسمان تهران نیمه ابری، ابری و در برخی ساعات بارش برف و باران و وزش باد را خواهد داشت.

وی کمینه امروز دمای تهران را ۷ درجه سانتی گراد اعلام کرد و گفت: فردا کمینه دما ۸ درجه سانتی گراد و روز پنج شنبه ۳ درجه افزایش خواهد یافت.

نقشینه در پایان تصریح کرد: فردا برای استان مازندران ۴۰ تا ۶۰ میلی متر، گلستان ۳۰ تا ۴۵ میلی متر، هرمزگان، شرق خلیج فارس و تنگه هرمز ۲۰ تا ۳۰ میلی متر بارش خواهیم داشت که به همین میزان بارش، آبگرفتگی معابر، بالاآمدن آب رودخانه ها، رخداد سیلاب، لغزندگی جاده کوهستانی، احتمال کولاک و اختلال در تردد جاده‌های مواصلاتی را خواهیم داشت، ضمن آنکه امروز برای استان‌های بوشهر و غرب و جنوب فارس احتمال آبگرفتگی معابر، بالاآمدن آب رودخانه‌ها، رخداد سیلاب و اختلال در تردد جاده ها دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/

بارش برف و باران در برخی استان ها تداوم دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار