خوش قدم: مسیر سختی تا کسب سهمیه المپیک کاراته داریم

سرمربی تیم ملی کاراته بانوان کشورمان گفت: مسیر سختی تا کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو پیش رو داریم.

سمانه خوش قدم سرمربی تیم ملی کاراته بانوان در گفت‌وگو با  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: مرحله سوم اردوی آماده سازی تیم ملی کشورمان در حال برگزاری است و خوشبختانه وضعیت بدنی بازیکنان مطلوب است. در این اردو بیشتر تمرینات سرعتی برای ملی پوشان مدنظر گرفته شد و تمام تلاشمان این بوده که شرایط مسابقه را برای آن‌ها شبیه سازی کنیم. در ۲ اردوی قبلی روی نقاط ضعفمان تمرکز داشتیم تا در قالب مسابقات ایراد کاراته کا‌ها رفع شوند.  

سرمربی کاراته تیم ملی کشورمان گفت: در وزن  ۶۸- کیلوگرم (طراوت خاکسار) و وزن ۵۵-کیلوگرم (رزیتا علیپور) همه تلاشمان را می‌کنیم که در بخش سبز رنگ رنکینگ قرار بگیریم و امیدوارم اتفاقاتی که در خور کشورمان است رخ بدهد. مدتی قبل اغلب کارشناسان خوش بین نبودند که کشور ما بتواند در بخش بانوان سهمیه‌ای کسب کند، اما در حال حاضر خیلی‌ها خوش بین هستند که ما در هر ۳ وزن بتوانیم کاراته کای المپیکی داشته باشیم. متاسفانه ما جایگاه ثابتی نداریم و متزلزل هستیم و حریفان پشت سرما فاصله کمی با ما دارند و کار ما برای کسب سهمیه المپیک دشوار است و در حال حاضر فقط به مسابقات اسپانیا فکر می‌کنیم.


بیشتر بخوانید: پایان کاران شوتوکان کاراته ایران با ۹ مدال رنگارنگ در مسابقات جهانی


خوش قدم افزود: ما به غیر از مسابقات اسپانیا ۶ مسابقه دیگر تا کسب سهمیه المپیک داریم، هر ۴ بازیکن ما جزء ۵ نفر برتر وزن خودشان هستند، اما حریفانی هم که در رنکینگ پشت سر ما هستند آنالیز خوبی روی ما داشتند تا از نظر امتیاز به ما برسند. ورزشکاران ما  سارا بهمنیار در وزن -۵۰ کیلوگرم و حمیده عباسعلی در وزن +۶۸ کیلوگرم تا اینجای کار  رتبه شان در بخش  سبز رنگ قرار دارد،   اما همچنان باید جایگاه خود را حفظ کنیم.

او تصریح کرد: طبق برنامه تیم ملی کاراته کشورمان ۶ آذرماه  به مسابقات اسپانیا اعزام می‌شود و از تاریخ ۸ تا ۱۰ این ماه ملی پوشان ما به روی تاتامی می‌روند. ورزشکاران ما از مسابقات قهرمانی جهان اتریش کارشان را برای کسب سهمیه آغاز کردند و حدود ۲ سال است که مدام به مسابقات و کاراته وان‌های مختلف اعزام می‌شوند به همین علت حریفانشان را به خوبی می‌شناسند.  

انتهای پیام/  

اظهارات سرمربی تیم ملی کاراته درباره وضعیت سهمیه المپیک توکیو 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار