پیشگیری آسیب‌های اجتماعی نو ظهور از مدارس آغاز شود

رئیس اداره پیشگیری اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نوظهور و رفتار‌های پر خطر در دانش آموزان و ظیفه اصلی آموزش و پرورش و سایر نهاد‌های مرتبط است.

محمد علی شایق رئیس اداره پیشگیری اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، با بیان اینکه از ۲۲ تا ۲۸آبان به عنوان هفته پیشگیری از اعتیاد نامگذاری شده است ، گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نوظهور و رفتار‌های پر خطر در دانش آموزان وظیفه اصلی آموزش و پرورش وسایر نهاد‌های مرتبط است.

او با اشاره به اینکه  آگاه سازی دانش آموزان، خانواده‌ها و معلمان که خط قرمز آموزش و پرورش  است، افزود: نمایشگاه پوستر، کارگاه نقاشی با موضوع آسیب‌های اجتماعی نوظهور و کلاس‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای دانش آموزان و اولیای آن‌ها برگزار شد.

شایق  ادامه داد: دوره آموزشی ویژه دانش آموزان جلسه پرسش و پاسخ با کارشناسان و مشاوران معاونت اجتماعی ناجا و دانشگاه علوم پزشکی یزد، پیشگیری از آسیب‌های واقعی در فضای مجازی از موضوعات مطرح  شده این  نمایشگاه بود.

رئیس اداره پیشگیری اداره کل آموزش و پرورش استان یزد هدف از برگزاری این کارگاه را شناخت و آگاه سازی دانش آموزان در زمینه اعتیاد، رفتار‌های پرخطر و آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.

او گفت: اجتماعی کردن مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی آموزش‌ها از مراحل ابتدایی تحصیل در خانه دوم دانش آموزان صورت می گیرد و لزوم بهره برداری مناسب از این برنامه‌ها اجرایی مستمرو هدفمند است.

اختتامیه نمایشگاه در هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی همزمان باسراسر کشور در مدرسه دخترانه رادمنش برگزار شد.

انتهای پیام/ی

 مبارزه با اعتیاد و ظیفه اصلی آموزش و پرورش و سایر نهاد‌های مرتبط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار