معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه (س) مطرح کرد؛

اعلام ویژه برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در ایام معصومیه و «روز قم»

حجت‌الاسلام احمدی گفت: سالروز ورود حضرت تا رحلت شهادت‌گونه ایشان که ۱۷ روز است برنامه‌های مختلفی در استان قم دنبال خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، حجت‌الاسلام مهدی احمدی معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه (س) ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های ایام معصومیه که در سالن جلسات ساختمان پژوهشکده علامه طباطبایی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه قم به برکت وجود بانوی کرامت به قم تبدیل شده است، گفت: از سالروز ورود حضرت تا رحلت شهادت‌گونه ایشان که ۱۷ روز است برنامه‌های مختلفی در استان قم دنبال خواهد شد.

او از نام‌گذاری سالروز ورود حضرت معصومه (س) هم‌زمان با ۲۳ ربیع‌الاول به‌عنوان «روز قم» یاد کرد و افزود: مراسم‌های ایام معصومیه همزمان با شب سالروز ورود در شبستان امام خمینی (ره) با سخنرانی حجت‌الاسلام مؤمنی و مداحی مطیعی آغاز می‌شود.

معاون فرهنگی آستان بانوی کرامت با اشاره به برگزاری جشن بزرگ خانوادگی با حضور شخصیت‌های هنری کشور عنوان کرد: مراسم اصلی سالروز ورود از میدان معصومیه به سمت حرم مطهر بانوی کرامت با برپایی کاروان نمادین آغاز و تجمع این روز نیز در حرم مطهر با مدیحه‌سرایی رضا تحویلدار دنبال خواهد شد.

استقبال سفیران کریمه از زائران در مبادی ورودی شهر

او با بیان اینکه سفیران کریمه در مبادی ورودی شهر حضور یافته و از زائران و مسافران قم استقبال خواهند کرد، گفت: امیدواریم بتوانیم در این ایام به صورت ویژه‌تر میزبان زائران حضرت باشیم.

احمدی از برگزاری مراسم شب رحلت حضرت معصومه (س) با سخنرانی آیت‌الله صدیقی، شعرخوانی مجیدتال و مدیحه‌سرایی نریمانی یاد کرد و گفت: امسال نیز همانند سال گذشته هیأت‌های مذهبی از نقاط مختلف شهر به سمت حرم مطهر دسته‌جات مختلف را برپا خواهند کرد.

او با اشاره به برگزاری مراسم صبح روز شهادت با مداحی مهدی رسولی و سخنرانی حجت‌الاسلام دارستانی گفت: برای ایام شهادت نیز محفل ذکر ویژه مداحان، دعای کمیل، میثاق با کریمه با محوریت راهپیمایی نمازگزاران نماز جمعه به سمت حرم مطهر و مراسم ویژه آذری زبانان دنبال خواهد شد.

معاون فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) خاطرنشان کرد: در ایام معصومیه ۶۰۰ زوج که مراسم عقد خود را در حرم مطهر برگزار کرده‌اند در همایش زوج‌های بهشتی گردهم آمده و به صورت ویژه از آن‌ها میزبانی خواهد شد.

او از اجرای برنامه شخصیت‌شناسی حضرت معصومه (س) در مدارس استان با مشارکت سفیران کریمه یاد کرد و گفت: بچه‌های بهشت با محوریت حلقه‌های کودکانه به‌منظور نگهداری از کودکان زائران و آشنایی این کودکان با آموزه‌های دینی دنبال خواهد شد.

آغاز به کار سامانه ملی نوجوانان فاطمی

احمدی طراحی سامانه ملی نوجوانان فاطمی را یکی دیگر از برنامه‌های ایام معصومیه دانست و افزود: نوجوانان مختلفی که می‌خواهند با حرم مطهر ارتباط داشته باشند و در برنامه‌های آستان مشارکت کنند یا حضور داشته باشند در قالب سامانه‌ای ساماندهی شده و با مراکز مرتبط در حوزه نوجوان ارتباط داده می‌شوند.

او با بیان اینکه تور حرم‌شناسی هر روز برای عموم زائران حرم مطهر برگزار می‌شود، گفت: این تور هر روز در صحن صاحب‌الزمان (عج) دنبال خواهد شد تا عموم مردم بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

احمدی از اجرای تور ستارگان حرم مطهر به‌منظور معرفی شخصیت‌های مدفون در حرم مطهر یاد کرد و ادامه داد: تور گنجینه عبرت در راستای بازدید عموم زائران از موزه حرم مطهر دنبال خواهد شد، اما در این تور فقط به نمایش آثار توجه نشده بلکه به مباحث محتوایی موزه حرم مطهر و نشر معارف اهل‌بیت (ع) با استفاده از نمایش آثار پرداخته شده است.

معاون فرهنگی آستان مقدس بانوی کرامت یادآور شد: اداره بین‌الملل ۱۰ کلیپ را ویژه گردشگران غیرمسلمان تهیه کرده که طی ایام معصومیه منتشر خواهد شد و کارگاه شخصیت‌شناسی، حلقه‌های معرفت و مراسم‌های عزاداری به زبان‌های مختلف از جمله دیگر فعالیت‌های اداره امور بین‌الملل حرم مطهر خواهد بود.

او ادامه داد: محصولاتی که در حوزه‌های مختلف توسط آستان مقدس طی سال‌های گذشته تولید شده به عموم زائران و مجاوران حرم مطهر ارائه خواهد شد؛ فراخوان گنجینه حضرت معصومه (س) نیز در ایام معصومیه اعلام می‌شود تا هر آنچه که در مورد حضرت تولید و تهیه شده است جمع‌آوری خواهد شد.

احمدی با بیان اینکه تیم‌های سفیران قرآنی حرم حضرت معصومه (س) در ایام معصومیه به مدارس اعزام می‌شوند، اظهار کرد: جمعی از حافظان، قاریان و مداحان نوجوان در قالب این طرح به اجرای مراسم‌های معارفی و قرآنی در مدارس خواهند پرداخت.

انتهای پیام/الف

اعلام ویژه برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در ایام معصومیه و «روز قم»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.