عضو هیات مدیره انجمن داروسازان قم مطرح کرد؛

شرایط مطلوب دارویی درقم

اکرمی گفت: شرایط دارویی در قم مطلوب و بهتر از سایر استان‌ها می‌باشد که مراجعه شهروندان سایر شهر‌ها به داروخانه‌های قم، گواه این ادعاست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، علی‌اصغر اکرمی عضو هیات مدیره انجمن داروسازان قم گفت: درحال حاضر تامین دارو تحت تاثیر تحریم‌های مالی قرار گرفته و این مساله تهیه اقلام اولیه تولید دارو را با مشکل مواجه نموده‌است.

او اضافه کرد: بخشی از دارو‌ها که مستقیم از خارج کشور وارد می‌شوند نیز با وقفه مواجه شده که مردم با مراجعه به داروخانه‌ها متوجه این موضوع شده‌اند.

او عنوان کرد: با توجه به هماهنگی دستگاه‌های متولی در استان قم از جمله دانشگاه علوم پزشکی، سازمان نظام پزشکی و انجمن داروسازان، وضعیت توزیع و دسترسی مردم به دارو درقم نسبت به سایر استان‌ها بهتر است.

به گفته اکرمی، کمبود دارویی مقطعی است، ولی از نظر آماری تعداد داروها، افزایش‌یافته است و دارو‌هایی از جمله انسولین تزریقی قلمی، بعضی دارو‌های بیماران خاص و صعب‌العلاج و دارو‌های تخصصی اعصاب کمبود وجود دارد که بیش از ۵۰ قلم می‌باشد.

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان قم در ادامه با اشاره به اهمیت مصرف دارو‌های داخلی، گفت: با توجه به کیفیت خوب و قابل‌قبول تولیدات داخلی و رشد استفاده از فناوری‌های مناسب در تولید، باید تلاش نماییم گرایش پزشکان و مردم را به مصرف دارو‌های خارجی کاهش دهیم.

او با بیان اینکه بار روانی از مهمترین دلایل مصرف دارو‌های خارجی است، افزود: ایران در تولید دارو‌های نوترکیب، بیولوژیک و با فناوری بالا، حائز رتبه در دنیاست و بخشی از دارو‌ها با وجود تحریم‌ها، از طریق کشور‌های ثالث به کشور‌های اروپایی صادر می‌شود که ارز آوری دارد.

او به شهروندان توصیه کرد: دارو‌های مورد نیاز را از مراجع رسمی تهیه نمایند و اطمینان خاطر داشته باشند دارو‌هایی که از داروخانه تهیه می‌شود، سالم می‌باشد.

در حال حاضر ۱۷۰ داروخانه شامل ۱۴۰ داروخانه روزانه، ۲۰ داروخانه شبانه‌روزی و ۱۰ داروخانه بیمارستانی و درمانگاهی و همچنین ۴۸ شرکت توزیع‌کننده دارو در قم فعال است.

انتهای پیام/الف

شرایط دارویی درقم مطلوب است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار