گزارش/

نگاهی به چالش ساخت خودروی برقی در ایران / سایه سنگین تعرفه برای واردات خودر‌های برقی و هیبریدی

تولید خودروهای برقی و هیبریدی نیاز به زیرساخت و توجه دولت دارد تا توسعه این محصولات به موفقیت برسد.

سایه سنگین تعرفه برای واردات خودر‌های برقی و هیبریدی/زیرساخت عاملی که تولید خودرو برقی را متوقف کردبه گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروزه با توجه به روند کاهشی منابع انرژی و افزایش مصرف‌کنندگان، دغدغه تمام کشور‌های بزرگ صنعتی، به‌کارگیری تکنولوژی و علوم نوین در جهت کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و آلودگی هوا برای کمک به محیط‌زیست است.

شرکت‌های تولیدکننده‌ی خودرو، این نکات را در اولویت‌های خود قرار داده و اقدام به تولید خودرو‌هایی مدرن با طرح‌هایی نوین جهت پاک‌سازی محیط‌زیست و کاهش مصرف سوخت جهانی کرده اند. یکی از این اقدامات تولید خودرو‌های هیبریدی و برقی  است.

مدت زمان زیادیست که کمپانی‌های مختلف در دنیا به دلیل کاهش آلودگی هوا و سر و صدای کمتر، شروع به ساخت این نوع خودروها  کرده‌اند. قابل ذکر است این خودروها به دلیل نوع سوخت مناسب می‌توانند برای محیط زیست و دوست داران آن مناسب باشد.

خودروهای هیبریدی نوع دیگری از اتومبیل های کم سوخت هستند که جایگزین مناسبی برای نوع بنزینی آن به شمار می روند. این خودروها با استفاده از منابع مختلفی از جمله انرژی‌هایی همچون برق و انرژی خورشیدی، به جای سوخت بنزین برای حرکت تغزیه می کنند و آلودگی کمتری نسبت به خودروهای دیگر دارند.

دستیابی به تکنولوژی خودروهای برقی و هیبریدی کار سختی نیست چرا که دانشجوهای کشور این دسته از خودروها را ساخته اند و شرکت های زیادی می توانند آن را به طور انبوه تولید کنند. دانشگاه شریف، فنی و حرفه ای، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و بسیاری دیگر از دانشگاه های کشور توانایی تولید این خودروها را دارند.

سایه سنگین تعرفه برای واردات خودر‌های برقی و هیبریدی/زیرساخت عاملی که تولید خودرو برقی را متوقف کرد


بیشتر بخوانید: جای خودرو‌های هیبریدی در کشور خالی است/ ترخیص خودرو‌های دپو شده در انتظار رفع تخلفات


برای تولید این خودروها نیاز به زیرساخت، توجه دولت و بودجه است که اگر دولت به جای اینکه تعرفه واردات به این دسته از خودروها  را افزایش دهد، روی توسعه این محصول کار کند به طور قطع موفق خواهد بود. راه دیگر استفاده از خودرهای برقی واردات آن است چرا که در دنیا برخی طرح‌های خودرو‌های برقی حتی به تولید انبوه رسیده‌اند و می توانند نیاز بشر را از این محصول رفع کنند. وزارت نیرو به دلیل عدم امکان تامین انرژی الکتریکی این نوع از خودرو‌ها و نبود زیرساخت خودرو تمام الکترونیک از ورود این خودرو‌ها جلوگیری کرده است.

استفاده از خودرو‌های جایگزینی مناسب برای خودرو‌های بنزینی

احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره استفاده از خودرو‌های برقی به جای خودرو‌های بنزینی، گفت: استفاده از خودرو‌های برقی و هیبریدی نیاز به زیرساخت دارد. از طرف انجمن خودروسازان در جلسات شورای شهر پیشنهاد داده ایم که در صورت استفاده از خودروهای برقی باید ساختمان ها به این سیستم برق مجهز شوند بدین معنا که برق پارکینگ در هر ساختمان باید به واحد مالک وصل شود.

دبیر انجمن خودروسازان ادامه داد: اینگونه زمانی که فرد اتومبیل خود را در پارکینگ می‌گذارد برق به آن متصل شده و تا صبح شارژ می‌شود، اما اکنون چنین زیرساختی فراهم نیست. در دنیا تعداد خودرو‌های برقی و هیبریدی محدود و تولید اندکی دارد. مشکل دیگر استفاده از خودروهای برقی، شارژ شدن باتری این خودروهاست.

نعمت‌بخش تصریح کرد: خوشبختانه خودروسازان کشور نمونه‌سازی خودرو‌های هیبریدی و برقی را انجام داده‌اند و هم‌اکنون منتظر هستیم تا نظر دولت را در این باره بدانیم. اکنون دولت تعرفه این خودرو‌ها را کاهش داده، اما اصولاً ساخت این خودرو‌ها ۴۰ درصد گران‌تر از خودرو‌های بنزینی بوده و ممکن است استقبال مردم از این خودرو‌ها کم باشد.

دبیر انجمن خودروسازان گفت: ساخت خودرو‌های هیبریدی نیاز به حمایت دولت دارد چرا که با استفاده از این نوع خودروها در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهیم کرد.

سایه سنگین تعرفه برای واردات خودر‌های برقی و هیبریدی/زیرساخت عاملی که تولید خودرو برقی را متوقف کرد

جلوگیری از واردات خودروی برقی به دلیل مصرف انرژی

علی پاکزاد مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره گرانی خودروهای خارجی، گفت: در شرایط کنونی بهترین راه برای کاهش مصرف بنزین استفاده از خودروهای هیبریدی و برقی است. اغلب خودرو‌هایی که وارد کشور شده اند اکونومیک بوده و مصرف آن‌ها صدی ۹ یا صدی ۸ است که بازار کنونی رقبت زیادی به آن دارد.

او با اشاره به عوامل گرانی خودروهای خارجی، بیان کرد: افزایش نرخ ارز بر گرانی خودرو‌های خارجی موثر است. متاسفانه در ایران بازتاب حوادث و وقایع با تمام دنیا معکوس است، زمانی که قیمت بنزین افزایش می‌یابد، قیمت خودرو باید کم شود اما در ایران اینگونه نیست.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: ۲ تا ۳ سال است که افزایش قیمت بنزین در حال بررسی است. اکنون که این طرح مصوب شد با آن موافق هستیم.

به گفته او، سوخت‌های فسیلی یا انرژی‌های جایگزین ناپذیر صرفا متعلق به نسل‌های دیگر هم هستند و آیندگان باید از این منابع زیر زمینی استفاده کنند.

دادفر افزود: اینکه نرخ بنزین کم و روزانه میزان مصرف آن به ۸۰ میلیون لیتر می‌رسید، برای کشور فاجع بار بود. آزاد سازی واردات، کاهش نرخ تعرفه، اجازه ورود خودرو‌های اکونومیک با متوسط مصرف سوخت ترکیبی ۷ و ۶ لیتر و استفاده از خودرو‌های هیبرید کارهایی است که دولت باید همزمان با افزایش نرخ بنزین انجام دهد.

او درباره استفاده از خودروهای برقی، بیان کرد: امکان استفاده از خودرو‌های برقی در کشور وجود ندارد. چندین بار در هیئت دولت موضوع استفاده از خودروهای برقی مطرح شد که با مخالفت های زیادی از جمله شخص وزیر نیرو همراه بود. وزارت نیرو به دلیل عدم امکان تامین انرژی الکتریکی این نوع  خودرو‌ها و نبود زیرساخت خودرو تمام الکترونیک از ورود این خودرو‌ها جلوگیری کرد.

 دبیر انجمن واردکنندگان خودرو  گفت: استفاده از خودرو‌های برقی به دلیل تامین نیرو و انرژی و نوع خاص بودنشان، وارد نخواهد شد، اما با توجه به شرایط کنونی دولت باید از خودرو‌های هیبریدی حمایت کند. حال که دولت تمام هزینه سوخت را از مردم می‌گیرد حداقل باید این اجازه را به آن‌ها بدهد که خود نوع خودروی شخصی را انتخاب کنند.

سایه سنگین تعرفه برای واردات خودر‌های برقی و هیبریدی/زیرساخت عاملی که تولید خودرو برقی را متوقف کرد

قیمت بنزین نسبت به اقتصاد بین‌الملل کم است

امیرحسن کاکایی کارشناس صنعت خودرو در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت  کنونی بنزین نسبت به اقتصاد بین‌الملل کم است. استفاده از خودرو‌های برقی برای دولت هزینه‌بر است چرا که استفاده از آن نیاز به انرژی دارد و اگر قیمت آن را  با نرخ بنزین مقایسه کنیم شاهد تفاوت زیادی خواهیم بود.

این کارشناس صنعت خودرو با تاکید بر اینکه دولت روی تمام حامل‌های انرژی به مردم یارانه می‌دهد، ادامه داد: اکنون دولت برای کل کشور سرمایه‌گذاری می‌کند که افزایش قیمت بنزین یکی از آنهاست. خودرو‌های برقی مصرف انرژی را کم نمی‌کنند چرا که نیازمند برق بوده و تولید این نوع انرژی توسط نیروگاه ها بسیار هزینه بر است.

کاکایی ادامه داد: خودرو‌های هیبریدی و برقی با داشتن تکنولوژی‌هایی خاص به شدت وابسته به کشور‌های معدودی هستند. با واردات این نوع خودروها به دلیل تکنولوژی خاص، وابستگی‌مان به کشورهای تولید کننده آن افزایش می‌یابد که در شرایط کنونی و تحریمی این کار بسیار خطرناک است.

او گفت: واردات خودرهای برقی  باعث خارج شدن ارز از کشور می‌شود که به هیچ عنوان از نظر اقتصادی به صرفه نیست. با افزایش قیمت بنزین دولت تنها پول را در کشور جا به جا می‌کند، اما با واردات این دسته از خودرو‌ها نقدینگی از کشور خارج می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۳:۰۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
ملتو سر از نزارید. ما کمبود برق نداریم! از تهران تا نزدیک حاجی آباد هرمزگان، از آنجا تا سیستان و بلوچستان هم بیابان هست برای انرژی خورشیدی هم باد. هم جلوی تولیدباطری خورشیدی گرفته شد. هم ژنراتور و توربین بادی.....
Iran (Islamic Republic of)
مسعودسعیدی
۲۱:۱۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
اینترنت اینترنت اینترنت اینترنت
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۳۳ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
خبر خوبی بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
FAVA
۱۲:۲۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
والله من بدبخت تو تعمییر موتور پرایدم کمبود بودجه دارم چه برسه به برقیش
Iran (Islamic Republic of)
FAVA
۱۲:۲۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
والله من بدبخت تو تعمییر موتور پرایدم کمبود بودجه دارم چه برسه به برقیش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
ممنون خبر خوبی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
اینا موتور سیکلت برقین یا ماشین برقی!!!!؟؟؟
درست میبینم!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
یک کلام. مافیای خودرو و قطعات هیچوقت اجازه این اتفاق را نخواهند داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
شاید دانشگاه های ما سعی در کسب دانش تولید و صنعت در پی تولید این نوع خودرو ها باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
تا سه سال تعرفه بردارید تا اینقدر خودرو برقی واریز شود که دو خودرو ساز به این نتیجه برسند ک مسیر اشتباه دارند می روند، باید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
زیر ساخت= مافیای خودرو
تامین زیر ساخت= اون مافیای خودرو بتونن کاملا تمام مراحل ساخت و پخش و در نتیجه تمام سود رو در اختیار بگیرن، در آینده هم با انحصار طلبی توصعه اش ندهند و همچنان تا مدت ها مثل پراید جون خیلی آدم رو بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
امیدواریم مشکلات حل شه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۱۵ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
ما همش داریم نگاه می‌کنیم یک بار هم عمل کنیم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۰۱ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
یه مهندس بدبختی یه زمان ماشین برقی تولید کرد ، با مافیا بازی های ایران خودرو و سایپا طرفو بدبخت کردن ، چون دارن از انداختن پراید به مردم کلی سود میکنن . اصن وضعیتیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
اولا اون کسی که بهش میگین مهندس بدبخت اسم داره و اسمشون آقای جمشید آرین هست، ثانیا ایشون کاری که باید انجام میداد رو انجام داد ولی ما (نه رسانه ها و نه مردم) از ایشون هیچ حمایتی نکردیم ...!!!
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۰:۵۳ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
هنوز اشک های جمشید آرین اولین مخترع خودرو برقی دنیا از یادم نرفته که نزاشتن تو ایران خودرو تولید کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
چرا دولت برای خودرو اجازه نمیده مردم حق انتخاب داشته باشند همانطور برای بستن تلگرام و واتس آپ واینستا و فراهم کردن بستر استفاده از پیامرسان داخلی میگه مردم باید حق انتخاب داشته باشند.
خب تعرفه رو جوری بذارید که مردم حق انتخاب داشته باشند
United States of America
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
حق انتخاب فقط روز انتخابات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
هیچی نمیخوایم فقط اینترنت رو وصل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
کم مونده برقم گرون کنند دیگه خورده به ته دیگ بسه آقا نمیخایم الکتریکی
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۰:۲۸ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
اگه اجازه تولید انبوه خودرو برقی بدن اونوق کی باید پراید 50 میلیونی با بنزین 3تومنی بکنه تو پاچه مردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
خدایی اگر این خودروها را ارزانتر بدید و همراه با سوبسید و تخفیف باشند من قول بهتون میدم که همه ما می‌خریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
موتور سیکلت برقی و اتوبوس برقی را با اقل میتوان با همین بودجه اندک هم ساخت چرا اینقدر دست دست و امروز و فردا میکنید!!!!؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
منو ریل قم طرح بسیار خوبی است که کاش در همه شهرها با شتاب صورت گیرد.
Germany
ناشناس
۱۰:۲۲ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
ترخدا تولیدش نکنین به بهانه سوخت خودرو های برقی پول برقم گرون شه :))
این نمونه ها به چه کاری میاد آخه؟تک سر نشین مثل دوچرخه بریم نون بخریم برگردیم؟ خودرو سازهای دنیا هم اینگونه طراحی میکنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
مترو را در همه شهرها و شهرستانهای دویست هزار نفری هم توسعه و گسترش بدهیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
سوخت پاک و زندگی سالم همراه با سکوت و آرامش تنها با حمل و نقل برقی امکان پذیر میشود والسلام.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۰:۱۸ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
به وزیر محترم بگید شما اجازه تولیدشو بده زیر ساختش بامردم.گذاشتن فتوسل روی پشت بام منازل هم برای شارژ مناسبه هم برای شرکت برق .اساس کارشم یک موتورacباباتغییر فرکانس کار میکنه وتکنولوژی ساختش به مراتب ساده تراز موتور درون سوزه.البته جایی که زه کنار در پراید اپشن محسوب میشه .ساخت ماشین برقی هم تکنولوژی فوق العاده بالایی داره.در عجبم مسئولین و خانواده هاشون کجا نفس میکشن!الودگی هوا رو نمیبینند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
کافیست از دانشجویان نخبه و باهوش این کشور حمایت شود و از مهندسان بزرگی همچون جناب آقای جمشید آرین نیز حمایت میشد.
جمشید خان آرین اولین سمند برقی را در ایران ساخت و سرانجام با بی مهری های زیاد آنرا به آب انداخت!!!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۰:۱۸ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
۰۰
۱۰:۱۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
بدرد جنوب کشور میخوره منبع انرژی و افتاب ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
هزاران انسان بر اثر آلودگی هوا می‌میرند و جان خود را از دست میدهند.
این دانش نوین زندگی در شهرها را همانند زندگی در روستاها لذت بخش میسازد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
این روند قطع اینترنت به نفع هیچکس نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
کافیست دولت ورود خودرو برقی را آزاد اعلام کند ،ما مردم خودمان بسمت و سوی این خودروها خواهیم رفت .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۱۲ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
چرا از مهندس آرین دفاع نکردید که حتی برای راحتی شما سمند و تیبای خودتون رو هم برقی کرد و با رنج پیمایش ۴۰۰ کیلومتر با یک بار شارژ و شتاب ۰ تا ۱۰۰ زیر ۱۰ ثانیه در نمایشگاه های مختلف نمایش داد و همین الان شرکت تسلا از طرح های ایشون استفاده می‌کنه ....
حتی جوانی که چندین سال پیش پرایدی الکتریکی ساخت که الکتروموتور خود شارژ داشت و یا هزاران هزار مهندسی که یا خودروهای عالی طراحی کردن و ساختن و یا به خاطر کمبود ها طرح های خودشون رو به آلمانی ها و آمریکایی ها فروختن.
من اولین مشتری خودروی الکتریکی خوب هستم ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
آلایندگی خودروهای برقی 1000 برابر بیشتر از خودروی سوختی هست . باطری این خودرو ها غیرقابل بازیافته و اثراتش حتی از زباله هسته ای هم بیشتر تو طبیعت به جا میمونه . چرا ابر خودرو سازها تمایلی به ساخت خودروی برقی ندارند ؟ چرا به دنبال روشهای جدید موتورهای احتراقی هستند ؟
این خودروهای برقی هم که ساخته شده و کلی پول براش هزینه شده فقط به خاطر این هست که بعدها برای کاهش قیمت نفت ازش استفاده کنند .در صورتی که حتی بر فرض محال اگر سوخت فسیلی مصرف نکنن باقی فراورده های نفتی رو به شدت نیاز دارند و به بهانه وجود تو خالی خودروی برقی قیمت نفت رو پایین نگه میدارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
تا نخواهیم نمی‌توانیم و نمی‌شویم.
دولت و ملت دست در دست هم می‌توانند بفکر خود و نسلهایشان باشند و به سمت و سوی زندگی پاکتر و بی سرو صداتر بروند.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۰:۰۸ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
خودروهایی با استاندارد جهانی بسازید همچون خودرو برقی تسلا با پیمایش هزار کیلومتری و آنهم با یکبار شارژ و سرعتی بالا.
این ماشینهای فسقلی دانشجویان بیشتر بدرد جابجایی های درون شهرها میخورند!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ایلام
۱۰:۰۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
اول اینترنت استان ایلام رو وصل کنید
دوم خودرو برقی باید ده ساله پیش تو ایران جا میفتاد نه الا که بازم میره تو دست دلال
سوم خودروهای برقی و ناوگان برقی عمومی هم باید مد نظر قرار بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
اول اینترنت استان ایلام رو وصل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
به دانشجویان و دانشگاهیان و دانشمندان ایرانی بها و اختیار بدید و همه پای کار بیایند و تا زیر ساختها در همه کشور فراهم نشود و همه با هم همراه نباشیم هیچوقت بسمت این دانش نوین و پاک نخواهیم رفت.
خودروسازان هم در این مورد بسیار کندند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
اینترنت مردم با هزار ناز و عشوه هست
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۹:۵۹ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
اکثر دولتها در پیشبرد و پیشرفت کشورهایشان و هدایت آنها بسمت انرژی پاک و همیشگی وظیفه سنگینی دارند.
انرژی برق یک انرژی همیشگی و ماندگارتر و بسیار تمییزتر و پاکتر از همه انرژیهای فسیلی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
بابا اینترنت وصل نیستتتتت پیکیری کنید تورو قرآن.
دیروز مگه جلسه نداشتند چی شدد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
خودروها و سوخت و انرژی آینده ایران و جهان برق است و هر کشور و مردمی که زودتر گام بردارند از بسیاری از مریضی‌ها و سرطانها پیشگیری میکنند.
دولتها با همراهی ملتهایشان می‌توانند بسمت این نوآوری و فناوری روز جهان بروند.
هوای داکتر مرگ و میر کمتر با خودروهای پاک برقی!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۹:۵۵ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
دلیل تعرفه بالای واردات خودرو های برقی جلوگیری از کاهش درآمد بنزینی دولت هست
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۹:۵۵ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
دلیل تعرفه بالای واردات خودرو های برقی جلوگیری از کاهش درآمد بنزینی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
سرعت بالا و شتاب مناسب
قابل رقابت با سایر خودروها و سوختهای
کم صدا بودن
آرامش و راحتی رانندگی
و امکانات بالا و فراوان
از مزیت‌های خودروهای برقی روز دنیاست که ما خیلی عقبیم!!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
اینارو تولید کنن که نمیتونن خودروهای بی کیفیت خودشونو به قیمت های فضایی بفروشن.
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
دولت که بفکر مدیریت سوخت و پالایش هواست،خودروها و حمل و نقل برقی بهترین گزینه و خدمت به مردم است.
Iran (Islamic Republic of)
جان
۰۹:۴۷ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
جمشید آرین اولین تولید کننده اولین خودروی برقی در جهان بود ک از ایران انداختنش بیرون... ایران و چه به این حرفا اخه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
الان هم دیره باید رفت بسوی خودروهای برقی که واقعاً مثل نیروگاههای اتمی حق مسلم ماست آلودگی هم ازبین میره،چه بسا بارترافیکی هم کمتربشه ( بعلت ابعاد کوچکی که خیلی ازاینهادارند) آلودگی صداهم نداریم هزینه انرژی کم خرابی کمتر و.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
قرص هات را خوردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
مشکل اصلی خودرو های هیبرید و برقی باتری های اونهاست که هزینه ی بالایی دارن و تکنولوژی ساختشون هم انحصاریه. دولت باید حمایت های ویژه ای در این زمینه از پژوهشگران داخلی فعال در این حوزه انجام بده. قطعا از ساخت داروهای نو ترکیب سخت تر نیست. تو دانشگاه تهران همین الانشم موتورسیکلت برقی و اتوبوس هیبرید رو ساختن و توانایی ساخت خودرو هیبرید هم وجود داره در صورت حمایت.
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۰۹:۳۰ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
سلام
عکس هایی که میبینید خودروهای طراحی شده و تولید شده گروه تحقیق و توسعه دانشگاه آزاد واحد قزوین (باراجین)هست ، که در مرحله تولید قرار دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
افرین
واقعا آفرین
خیلی خوبه
اگه مسئولین بیان حمایت کنن ایرانی تو دنیا رقیب نداره
Iran (Islamic Republic of)
چنگیز
۰۹:۲۹ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
همیین ماشین بنزین سوز کم مصرف هیبریدی وارد کنن بهتره. اگه قرار درست کنن ۴ دهه وقت بود تا الانم ملت پراید ۵۰ تمنی سوار نمیشدن.سیستم صنعت خودروی ایران اینگونه است.اشغال تولید کن ده برابر به مردم بفروش...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
تعرفه و گمرکی خودرو برقی را بردارید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
بفکر ساخت زیر ساخت ها باشید و گمرکی ماشینهای برقی را بردارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
استفاده از خودرو پاک برقی و نیروگاه‌های پاک هوای شهرها را همانند روستاها پاک نگه میدارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
اراده ملی برای این طرحهای بزرگ و آینده نگر وجود نداره،هم از سمت مردم و هم از سمت مسولین.
Iran (Islamic Republic of)
پوریا
۰۹:۲۱ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
آقای دادفر کدوم ماشین هیبریدی یا تمام برقی وارداتی مصرف صدی ۸-۹ لیتر داره؟ اگه میشه ما رو هم مطلع کنین، یکی از ارزون ترین ماشین های هیبریدی یعنی تویوتا پریوس مصرف ۲-۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر داره، تولید گاز های گلخانه ایش هم ایشالله گوگل وصل خودتون جستوجو کنید میاره که چقدر کمتر از ماشین های تولید ایرانه، کاش با آمار و ارقام صحیح حرف میزدین
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۱۸ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
اون ایرانی که با آب توانست خودرو را روشن کند حمایت نشد تا زمانی ایران خودرو و سایپا هست در مورد خودرو پیش رفت ندارم خواهشآ پیام من را نمایش دهید . ممنون
Iran (Islamic Republic of)
احمدخب چرا این ماشینها توی کشور خودمون آرام ارام تولید نشه مثلا اول توی تهران تولید و استفاده بشه و کارایی اونها رو دید بعد وارد استان ها و شهرهای دیگه بشه
۰۹:۱۵ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
چرا این ماشینها توی کشور خودمون آرام ارام تولید نشه، مثلا اول توی تهران تولید و استفاده بشه و کارایی اونها رو دید بعد وارد استان ها و شهرهای دیگه بشه و زیر ساختهای تولید انرژی مثلا نیروگاه های هسته ای تولید برق هم افزایش پیدا کنه ،به این میگن کار کردن برای آینده و بفکر آینده بودن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی سارا
۰۹:۴۸ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
اون مخترع بدبختی که توی ایران ماشین برقی و هیدروژنی با سوخت آبی ساخت رو یه کاری کردن از ایران فرار کرد، حالا تازه به فکر ساختنش افتادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
هیچ ایرانی تا کنون خودرویی با آب نساخته ،طرحهای ساختنش را یک ایرانی جوان دهها سال جلوتر به شرکتهای خودروسازی داده بود منها گوش شنوایی نبود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
اینترنت ایلام رو وصل کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
سلام
کسی میدونه موضوع ابسوز کردن خودرو و استفاده از گاز هیدروژن در اون چیه یک سایت هم با همین عنوان ایجاد شده داره تبلیغ برای ثبت نام انجام میده اگه کلاهبرداری کسی هست پیگیری کنه
اگر ام نیست.. و با علم شیمی تونستن این کار رو انجام بدن چرا حمایت نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
farshad
۰۹:۱۹ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
یه پولی دادن به مخترع خودرو آبسوز طرح رو جمع کرد رفت پی کارش ساده ای داری در مورد این چیزا حرف میزنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
الیور کردن خودرو فناوری بسیار بالایی میخواهد که دانشمندان این میدان از خودروسازان حمایت نمیکنند.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۱:۰۷ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
سلام.
بله ایشون به نوعی همه ی حقیقت را به شما نمی گن.
در واقع اون خودرو با مصرف فلز نیکل که بسیار گرون تر از مصرف سوخت برای شما در میاد، آب را تجزیه می کنه ‌و بعد مصرف می کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
مهندس ایرانی که خودرو برقی تولید کرد و در تلویزیون هم نشون دادند رو چرا حمایت نکردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
چون این اسباب بازی که ساخته نیاز به حمایت نداره که هیچ از دادن مجوز ساخت خودرو هم باید محروم بشه چون این مهندس میخواد این وسایل که هیچ امنیت جانی برای سرنشین بیچاره نداره رو میخواد رو مردم ازمایش کنه که خودش بره یه ماشین اروپایی بخره برای خودش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
داداش تا الآن کی دیدی از یه کاربلد حمایت بشه!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۲۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
آفرین همینو بگو.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
بله آقای راین بود فکر کنم در برنامه ثریا محصولات بسیار شیک و با بهره وری مطلوبش رو نشان دادند اهل یکی از شهرهای شمالی ایران هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
شما اینترنتو وصل کن.ساخت ماشین برقی پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
اولا خودروهای هیبرید نیاز به زیرساخت ندارن.
ثانیا مپنا اگه دولت و شهرداری ها اجازه بدن حاضره زیرساخت هاشو تامین کنه و خودشم برق مورد نیازو تامین کنه.
در مورد ساخت این خودرو ها هم کارهای خوبی تو کشور صورت گرفته و با حمایت بیشتر بهتر هم میشه. وابستگیشم قطعا کمتر از خودرو های بنزین سوز خواهد شد که بعد این همه سال بازم نمیتونیم یه موتور ملی درست حسابی تولید کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
خود مپنا با هزار دوز و کلک داره تامین قطعه میکنه از زیمنس اونوقت دم از خودکفایی میزنید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
شما ها آیا در مریخ زندگی میکنید؟
چرا با این بحث ها خودتونو سر کار میگذارید؟
چطور ممکنه اقتصادی که در آمدش بر پایه گرانی بنزین و کسب در آمد از این راهه بیاد و خودشو با آوردن خودروهای برقی ضایع کنه...؟
مگه خودروهای برقی الان اختراع شدن که اینقدر حالا مورد توجه قرار گرفتن؟
Iran (Islamic Republic of)
وحید از نوشهر
۰۸:۴۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
ببخشید ، واردات و مونتاژ خودروهای بنزین‌سوز ارز از کشور خارج نمی‌کنه ؟ یا اینکه واردات خودروی برقی سبب وابستگی کشور می‌شه ! واقعا ممکنه امروز فکر کنیم که هنوز با اسب و الاغ بریم و بیایم چون حرید و استفاده از هواپیما سبب وابستگی کشور می‌شه ؟ یا مگر خودروهای برقی از چطور برقی استفاده می‌کنند که وزارت نیرو امکان تامینش رو نداره ؟ یا اینکه هزینه تولید برق در نیروگاه بسیار بالاتر از مصرف بنزین هست . یعنی واقعا چنین فرمایشات گوهرباری رو وزیر نیرو فرمودند ؟ انرژی پاک، انرژی برقی هست، توی اروپا حتی اجاق گازهای آشپزخانه‌ها هم برقی هستند و اون‌وقت تو ایران جناب وزیر اینطور حرف می‌زند . جالبه واقعا .
Iran (Islamic Republic of)
ک
۰۸:۳۷ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
اخوی اینترنت در کشور ما فقط موجبات فساد رو فراهم میکنه . ما از مسولین مملکلت امام زمان خواهشمندیم یا اینترنت رو به کلی قطع کنن و یا هم اینترنتی بومی که امکان جاسوسی و مفسده نداشته باشد ایجاد کنن تا اشرار و منافقین نتوانند ملت شریف و بصیر را با دروغ پردازی گمراه کنند. یا علی
United Arab Emirates
محمد
۰۸:۲۳ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
جناب کارشناس ترا به قرآن قسم با این استدلال های بلای بنزین را بر سر نسل آینده خودروها نیارید.۱-بگذارید مردم خودشان انتخاب کنند۲-از همین ابتدا هیچگونه یارانه ای به برق این خودروها اختصاص ندهید تا بعدا خودش بشود معضلی مثل بنزین فعلی۳- بگذارید سرمایه گذار داخلی و خارجی خودشان اقدام به تولید کنند و دست انجمن خودروسازان را از همین بدو ورود به این صنعت نوظهور قطع یا بی اثر کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ژان ژاک روسو
۰۸:۲۱ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
چرا، نمیذارن تا ما پیش پرداخت خودروی برقی داخلی رو داشته باشیم و بعد برامون بسازن به صورت محدود. اگه تقاضا زیاد بود، خرج زیرساخت کنند. درضمن، فکر کنم خودروی برقی چینی تک سرنشین، 20 میلیون ت باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
فقط ب فکر گرانی خودروست
Iran (Islamic Republic of)
بیچاره
۰۸:۲۰ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
خداروشکر با قطعی اینترنت از کار بی کار شدیم
دیروز اینقدر عصبانی بودم توی کوچه مثل ارازض و اوباش اربده کشی میکردم تا از کسی که بهم بدهکار بود پولمو بگیرم
اونم سو استفاده کرد گفت یا بدهی رو میبخشی یا تحویل پلیس میدمت....بخشیدم رفت!!!
هنوزم حس میکنم اون جنون دیروز میتونه سراغم بیاد اخه چرا آزار میدید مردم رو
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۰۸:۱۷ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
ماشین برقی میخوام چه کنم



نت رابفرستید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۸:۱۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
و جوک قبل از سال ۹۹هم درامد...تولید خودروی برقی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
نمک بر زخم دلمان نپاش

سالی 15000 انسان بی گناه خودرو می‌میرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
با پیشرفت فناوری، ساخت باتری خودروهای برقی از بابت سرعت و شتاب رشد خوبی داشته اند و با پیمایش نزدیک به هزار کیلومتر در آستانه فراگیری در جهان هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
ارز بري هر خودروي برقي سه برابر خودرو معموليه
ما دلار نداريم بريم غذا و دارو وارد كنيم اونوقت بذاريم دلالاي ماشين ميليارد ميليارد خارج كنن و از اينا بيارن ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۱۱ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
حقوق وزارت کار ما حدود ۱۷۰ دلاره یعنی یک دهم دنیا و از طرفی دولت داره قیمت بنزین و باقی مصارف مردم رو با دنیا مقایسه میکنه و حالا میخوایم با این حقوق که ده درصد حقوق عادی دنیا هم نیس ماشین خوب بخریم که آلودگی صوتی و دود کمتری تولید کنه مخالفت میکنن و باید ماشینایی سوار شیم که ۳۰ سال پیش تولیدش در دنیا متوقف شده و خطرات جانی فراوانی هم هر ساله داشته برامون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
به نظر میاد نویسنده و مصاحبه شونده اطلاعات کاملی نداشتن.خودروهای هیبریدی نیازی به برق ندارن و با بنزین کار میکنن و خودشون رو شارژ میکنن (مثلا موقع ترمز گرفتن) و مصرف سوخت به شدت کمی رو دارن (در حد صدی ۲-۳) بنابراین نیاز به زیر ساخت ندارن. همچنین قیمت اونها ۴۰% بالاتر نیستش. تویوتا پریوس که یکی از بهترین های هیبریدی تو ایران هستش هم قیمت سایر خودرو هاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
تا زیر ساختها فراهم نشود و همراهی دولت و ملت نباشد این طرحی خیال‌بافانه و رویایی بیش نخواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
نمیشه بیابانها ابادان و خوزستان مناطق گرمسیری تبدیل به نیروگاهای خورشیدی تو لید انرژی برق کرد این حجم انبوه تحصیل کرده کشورن نمی تونن کاری کنن فقط بلدیم نفت استخراج کنیم بفروشیم نمی تونیم سوخت ماشین رو هفتادوپنچ درصد اب هم کنیم فقط بنزین باشه فقط.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۴۸ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
عجب !!! پس آلودگی هوا چی میشه این وسط؟ نکنه دولت نقشه بعدیش گرون کردن برق هستش .
Iran (Islamic Republic of)
Dude
۰۷:۴۱ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
خداوکیلی اینترنتو وصل کنین
ساخت خودرو هیبریدی پیشکشتون
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۱۰ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
این خودروها که همشون مجردی و تک نفره هستند بی زحمت خانوادگیشم درست کنید .
آخرین اخبار