دانستنی‌های پزشکی؛

آبرسانی و تغذیه سلول‌های پوستی با این گیاه / تنها راه لاغری را بشناسید/ حقایقی درمورد آب سیب‌زمینی

در این بسته دانستنی درباره فواید شگفت انگیز خرما بر سلامتی، خواص آبرسانی برگ‌های اسفناج و پیاده روی خواهیم گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

خواص اسفناج بر سلامت بدن 

ماساژ صورت با اسفناج تاثیر زیادی در فرم‌گیری عضلات صورت و آبرسانی و تغذیه سلول‌های پوستی دارد؛ ماسک اسفناج از آن جهت که با برگ‌های تازه اسفناج و شیر تازه پرچرب تهیه می‌شود علاوه بر آبرسانی به سلول‌های پوست به افزایش نشاط و شادابی آنها نیز کمک می‌کند و پوستی با نشاط و جوان به خانم‌ها هدیه می‌دهد، برای تهیه این ماسک کافی است ۲ عدد برگ اسفناج بزرگ و تازه را در نصف لیوان شیر جوشیده و داغ بریزید و آن را به مدت ۵ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید. این کار موجب می‌شود تا برگ‌ها نرم و لطیف شود، بعد از این مدت برگ‌ها را از شیر خارج کنید و آنها را به کمک قاشق یا هاونگ به صورت خمیر درآورید و روی صورت‌تان ماسک کنید. اجازه دهید این ترکیب ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت روی صورت‌ بماند. سپس آن را با کمک آب نیمه ولرم بشویید.

عوارض کاهش وزن سریع که از آن بی‌خبرید/ راهکاری مفید برای کاهش فشارخون/ گیاهی شگفت انگیز برای درمان چین و چروک

 

راهکارهایی برای مراقبت از ناخن ها 

برای داشتن ناخن‌های زیبا راهکارهای زیادی وجود دارد که با کمک آنها می‌توان به این خواسته دست یافت؛از لاک بیش از حد  استفاده نکنید، بهترین زمان برای گرفتن ناخن‌ها بعد از حمام است. روزانه یکبار ناخن‌ها را مرطوب کنید و ماساژ دهید، از شستشوی غیرضروری آنها بپرهیزید و از مواد غذایی سرشار از کلسیم و پروتئین استفاده کنید، برای سوهان کشیدن از سمت گوشه به مرکز ناخن از یک جهت سوهان بکشید.

ویتامینی برای تقویت رشد مو/ ترفندهای خانگی برای سفیدکردن دندان ها/ راهکار‌های ساده برای زیبایی ناخن‌ها

پیاده روی وزن کم کنید

پیاده روی سنگین در ۳۰ دقیقه ۱۷۰ کالری می‌سوزاند، بسیاری از افراد فکر می‌کنند هر گونه پیاده روی باعث کاهش وزن می‌شود که این اشتباه است، باید گفت پیاده روی تفریحی و گردشی تأثیری در کاهش وزن ندارد، شما باید با سرعتی پیاده روی کنید که نتوانید حرف بزنید، از تردمیل استفاده کنید؛ برای بکار گرفتن عضلات کالری سوزی بیشتر گام‌های کوتاه و سریع بردارید و پشت تان را صاف نگه دارید و دست هایتان را عقب و جلو ببرید.

(دانستنی) گیاهی شگفت انگیز برای رهایی از سرطان رحم/ عرقی عالی برای درمان اسهال/ بادام را در رژیم غذایی فراموش نکنید

آب سیب زمینی و  فواید آن بر سلامت مو 

آب سیب زمینی غنی از مواد مغذی مانند ویتامین C، پتاسیم، ویتامین های مختلف B، کلسیم، آهن، فسفر، مس و گوگرد، است. اکثر مواد مغذی در پوست سیب زمینی قرار دارند، بنابراین مهم است هنگام تهیه آب آن در خانه، پوستش را نگیرید. آب سیب زمینی به دلیل وجود بسیاری از مواد مغذی فواید زیادی دارد و جلوگیری از پیری، کمک به هضم، بهبود زخم، حمایت از کبد، بهبود گردش خون و تنظیم تولید هورمون از جمله تاثیرات چشمگیر آب سیب زمینی است، آب سیب‌زمینی برای سم زدایی کبد و کیسه صفرا هم مفید است و برای درمان میگرن استفاده می‌شود.

خواص شگفت‌انگیز آب سیبزمینی/ راهکاری برای نجات افراد از مسمدمیت با قارچ/ سفید کننده‌هایی که دندان‌هایتان را از بین میبرند


بیشتر بخوانید: عارضه‌ فصل سرد که دشمن پوست است


فواید خرما 

خرما یکی از شگفت انگیز‌ترین میوه‌‌ها است که خواص تغذیه‌ای بسیاری دارد؛ تنها یک وعده ۱۰۰ گرمی از آن می‌تواند حدود ۲۰ درصد از نیاز روزانه انسان به پتاسیم را به همراه هفت گرم فیبر، ۲ گرم پروتئین، و چندین نوع از آنتی اکسیدان‌ها تامین کند. همچنین، خرما منبع خوبی برای مس، منگنز، ویتامین B۶، منیزیوم و آهن است.

خواص شگفت‌انگیز آب سیب‌زمینی/ راهکاری برای نجات افراد از مسمدمیت با قارچ/ سفید کننده‌هایی که دندان‌هایتان را نابود می‌کند

خرمای تازه اغلب به رنگ قرمز روشن یا زرد روشن یا بین این دو است اما خرمای خشک شده به طور معمول قهوه ای رنگ می‌شود. بیش از سه هزار نوع از این میوه در سراسر جهان یافت می شود. بدون در نظر گرفتن این که چه نوع خرمایی را انتخاب می کنید، مصرف این ماده غذایی با برخی فواید سلامت جالب توجه پیوند خورده است. تنها مصرف دو خرما در روز برای یک هفته می تواند نتایج جالبی را به همراه داشته باشد. میوه خرما یکی از منابع مناسب فیبر است؛ این ماده ترکیبی ضروری برای گوارش سالم است، به رغم این واقعیت که انسان آن را گوارش نمی کند. در عوض، فیبر حجم مدفوع را افزایش می دهد.

۱۰۰ گرم خرما دارای هفت گرم فیبر است و می‌تواند گزینه ای خوب برای تامین این ماده مغذی محسوب باشد. افزودن خرما به رژیم غذایی نیز ساده است. مصرف خرما به همراه جو دوسر می تواند فواید سلامت و میزان دریافت فیبر را هرچه بیشتر افزایش دهد. البته، فیبر باید به تدریج به رژیم غذایی اضافه شود تا از بروز برخی مشکلات گوارشی پیشگیری شود.

انتهای پیام/

فواید خرما بر سلامت بدن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار