برگزاری طرح کتاب گردی در قزوین

طرح کتاب گردی همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مدیران فرهنگی استان قزوین در قالب طرح کتابگردی و با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در کتابفروشی ها حضور پیدا کردند و با مسائل و مشکلات این قشر از نزدیک آشنا شدند.

در این مراسم شرکت کنندگان از کتابخانه دانشگاه بین المللی امام خمنینی، کتابخانه  امام خمینی، فروشگاه شهر کتاب و دو انتشاراتی بازدید کردند.

۲۴ تا ۳۰ آبان ماه هفته کتاب و کتابخوانی نام گذاری شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین هدف از برگزاری این طرح را آشنایی مردم و همچنین مدیران اجرایی و فرهنگی با فعالیت ها و خدمات کتابخانه های عمومی، فروشندگان کتاب  و ناشران عنوان کرد.

محمد حسن اسماعیلی افزود: توجه دادن عموم مردم به فرهنگ کتاب و کتابخوانی با از استفاده از ظرفیت گروه های مرجع نظیر هنرمندان، چهره های سرشناس فرهنگی و ورزشی از جمله اهداف این طرح است.

او گفت : تلاش می کنیم برنامه‌های هفته کتاب را از حالت نمادین خارج کنیم و علاوه بر پایبندی به شعار هفته کتاب که «حال خوش خواندن است»، پیوند میان کتاب فروشی‌ها و خانواده‌ها را بیشتر کنیم.

اسماعیلی ادامه داد: این طرح چند سالی است که در حال برگزاری است و باید تلاش کنیم  کتاب در سبد فرهنگی خانوار چه به صورت امانی و چه بصورت خرید از کتابخانه ها قرار گیرد.

او خاطرنشان کرد: بحث اقتصاد حوزه کتاب به فرهنگ خرید کتاب ارتباط  تنگاتنگی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین یادآور شد: امسال پویش خوبی برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در قزوین ایجاد شد که امیدواریم در سال های آینده به شکل پررنگ تری دنبال شود.
انتهای پیام/.

مدیران فرهنگی قزوین و طرح کتاب گردی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار