سفر هیئت پارلمانی آلمان به سوریه

هیئت پارلمانی آلمان در سفر خود به سوریه با تاکید بر اینکه مردم سوریه می‌توانند کشورشان را به یکی از بهترین کشورهای جهان تبدیل کنند، سیاست‌های یک جانبه اتحادیه اروپا علیه این کشور را محکوم کرد.

مخالفت هیئت پارلمانی آلمان با سیاست‌های اتحادیه اروپا علیه سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، هیئتی از پارلمان آلمان به ریاست «فرانک بازیمان» رئیس گروه تماس با سوریه در پارلمان آلمان، که از روز دوشنبه به سوریه سفر کرد از توانمندی مردم سوریه در کار، نوآوری و ایمان به بازسازی کشورشان ابراز تعجب و تاکید کرد که مردم سوریه می‌توانند کشورشان را به یکی از بهترین کشور‌های جهان تبدیل کنند.

بازیمان در دیدار‌های روز گذشته خود با مقامات سوری موضع حزب و فراکسیون پارلمانی خود که ۱۶ درصد از کرسی‌های این پارلمان را تشکیل می‌دهد در خصوص سیاست‌های یکجانبه اتحادیه اروپا بیان و تحریم و محاصره اقتصادی دمشق را محکوم کرد و بر ضرورت ایجاد روابطی خوب با سوریه و بهبود همکاری‌های اقتصادی با این کشور تاکید کرد.

وی همچنین برداشته شدن تحریم‌های سوریه و حمایت از روند بازسازی این کشور را در بازگشت مهاجران سوری از آلمان به کشورشان مهم دانست.

رئیس گروه تماس با سوریه اوضاع کنونی دمشق را مشابه وضع آلمان پس از جنگ جهانی دوم توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد که شجاعت و توانمندی‌های ویژه‌ای که مردم سوریه دارند، به آن‌ها کمک می‌کند تا کشورشان را به یکی از بهترین کشور‌های جهان تبدیل کنند.

این هیئت پارلمانی روز گذشته با ایمن سوسان، معاون وزیر خارجه سوریه و شماری از سرمایه گذاران سوری در اتاق بازرگانی این کشور و همچنین با رئیس سازمان هلال احمر سوریه دیدار کرد و از ساختمان خانه فرهنگ و هنر دمشق نیز بازدید کرد.

سفر هیئت پارلمانی آلمان تا ۵ روز دیگر ادامه دارد و قرار است با رئیس پارلمان سوریه و شماری از وزرا دیدار و از برخی آثار باستانی این کشور بازدید کند.

پیش از این نیز در مارس ۲۰۱۸ هیئتی از پارلمان آلمان به سوریه سفر کرده  بود و در دیدار با مقامات این کشور درباره مسائل داخلی و منطقه‌ای بحث و تبادل نظر داشتند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار