یک تولید کننده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

انتقال ارز با سیستم بانکی مهم‌ترین چالش صادرکنندگان است

احمدپناه گفت: به علت تحریم ها، انتقال ارز با سیستم بانکی، میسر نیست و این امر صادرکننده‌های ما را به شدت دچار چالش و مشکل کرده است.

ایران یکی از برترین قطب مواد پتروشیمی در جهان استاسداله احمد پناه یک تولیدکننده لوازم پلاستیکی در کشور در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: برای رونق صادرات، باید کیفیت و کمیت در تولید محصولات ارتقا یابد،  اکنون میزان محصول تولیدی ما در بخش پلاستیک، به لحاظ کیفیت قابل رقابت با بازارهای خارجی نیست.

این تولید کننده لوازم پلاستیکی تصریح کرد: یکی از مشکلات صادرات ما، محدودیت های بانکی  است، که این امر سبب شده تا روابط بانکی به خوبی اعمال نشود.

احمدپناه بازگشت پول صادرات را از دیگر مشکلات تجارت خارجی عنوان کرد و گفت: به علت تحریم ها، انتقال ارز با سیستم بانکی، میسر نیست و این امر صادرکننده های ما را به شدت دچار چالش و مشکل کرده است.

او اضافه کرد: در حال حاضر محصولات پلاستیکی ایران به کشورهای اطراف از جمله عراق، افغانستان، پاکستان، امارات، عمان، بحرین و برخی از کشورهای آفریقایی صادر می شوند به طوری که برخی از تجار دیگر تمایلی به خرید کالاهای اروپایی ندارند و  برخی از تجار خارجی برای خرید کالاهای پلاستیکی به ایران مراجعه می کنند.


بیشتر بخوانید: سود و زیان های فعالیت در بازار عراق/ تهدید صادرات ایران به عراق با اجناس نامرغوب!


این تولید کننده لوازم پلاستیکی با اشاره به تامین مواد اولیه برای محصولات گفت: قبل از انقلاب تمامی مواد اولیه از خارج از کشور تامین می شد ولی بعد از جنگ تحمیلی کارخانجات پتروشیمی کشور توانستند به بهترین شکل از کیفیت و تولید در مواد اولیه پلاستیکی برسند.

احمدپناه اظهار کرد: خوشبختانه امروز کشورمان در مواد پتروشیمی یکی از قطب های منطقه است و در دنیا مواد پلاستیکی ایران در جهان قابل رقابت نیست به طوری که صدرصد مواد مصرفی ما کاملا ایرانی است.

انتهای پیام/

توانمندی کارخانه های پتروشیمی برای تولید مواد اولیه کارگاه های تولید پلاستیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار