گازگرفتگی جان یک زن را گرفت

مدیرکل پزشکی قانونی همدان گفت: یک زن ۵۷ ساله همدانی بر اثر استنشاق گازمونوکسیدکربن جان خود را از دست داد.

گازگرفتگی جان یک زن را گرفتآرتین کمالی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،بیان کرد: یک خانواده اقدام به رنگ زدن و نقاشی منزل مسکونی و استفاده از اجاق گاز برای خشک کردن آن کردند.

او اضافه کرد: نقص فنی آبگرمکن در کنار استفاده غیراصولی از اجاق گاز برای خشک کردن رنگ آمیزی خانه موجب مسمومیت مادر خانواده و مرگ وی شد.

مدیرکل پزشکی قانونی بیان کرد: در حادثه دیگری مرد ۴۴ ساله به علت نقص فنی آبگرمکن داخل حمام دچار خفگی شده بود که جسد او یک روز بعد از مرگ داخل حمام کشف شد.

کمالی یادآوری کرد: هفت ماهه سال جاری سه زن و ۲ مرد بر اثر گازگرفتگی در این استان جان خود را از دست دادند که این آمار نسبت به مدت زمان سال گذشته که هشت تن بود ۶۰ درصد کاهش داشته است.

وی مهمترین علت مسمومیت ناشی از گازگرفتگی را بی‌توجهی به نکات هشدار دهنده هنگام استفاده از وسایل گرمایشی دانست و خواستار رعایت مسائل ایمنی و اطلاع رسانی هرچه بیشتر رسانه‌ها برای کاهش آمار‌ها ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شد.

کمالی مهمترین علائم گازگرفتگی و مسمومیت را حالت گیجی، سردرد همراه با احساس سنگینی، تهوع و استفراغ و سوزش شدید در ناحیه چشم و گلو، احساس گرفتگی و درد شدید در قفسه سینه ذکر کرد.
انتهای پیام/ج

یک خانم بر اثر گازگرفتگی جان باخت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.