طی ۳ روز؛

۱۱۰ پرونده تخلف اصناف در آذربایجان‌غربی تشکیل شد

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: طی ۳ روز،۱۱۰ پرونده تخلف اصناف در آذربایجان‌غربی تشکیل شد.

۱۱۰ پرونده تخلف اصناف در آذربایجان‌غربی تشکیل شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،علیرضا محمودی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی  اظهار داشت:۱۱۰ پرونده تخلف طی سه روز گذشته در بازرسی از واحدهای تولیدی صنعتی و صنفی، عمده فروشی و خرده فروشی در این استان تشکیل و برای رسیدگی ارسال شده است. 

محمودی افزود:۶۸ مورد از این تعداد در بخش واحدهای تولید و صنعتی، هفت مورد در بخش عمده فروشی‌ها و ۳۵ مورد در بخش خرده فروشی‌ها بوده است.

 

او با اشاره به ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل یافته، اظهار داشت: ۱۸۷ میلیون و ۳۱۵ هزار ریال برای واحدهای تولیدی صنعتی و صنفی، ۵۲ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال برای عمده‌فروشی‌ها و ۵۲۵ میلیون و ۶۳۱ هزار ریال برای خرده‌فروشی‌ها جریمه نقدی برآورد شده‌است.

اوادامه داد: این تعداد پرونده با انجام یک‌هزار و ۲۰۷ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی بازار استان کشف شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: عمده کالاهایی که تخلفات آنها ثبت شده مربوط به کال‌های اساسی نبوده و به افزایش قیمت نان، مرغ، و میوه‌جات و پیاز مربوط است.

محمودی اظهار داشت: شهروندان هرگونه تخلف اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی و دیگر تخلفات صنفی را به بازرسان گزارش دهند.

او با اشاره به تعداد بازرسان فعال در آذربایجان‌غربی بیان کرد: ۹۵ بازرس سازمان صنعت، معدن و تجارت و ۷۵ بازرس اتاق اصناف در این استان فعال هستند.

او اضافه کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و احتکار به صورت شبانه‌روزی با شماره تلفن ۱۲۴ نظارت و بازرسی ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌ها و استان تماس بگیرند.

محمودی  ادامه داد: این سامانه جهت دریافت هرگونه گزارش گران‌فروشی، احتکار، کم‌فروشی و هرگونه تخلفات صنفی در خدمت عموم شهروندان است.

انتهای پیام/م

 

رسیدگی به تخلفات در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.