مرجع تقلید شیعیان

اضافه شدن علوم جدید از دستاوردهای انقلاب است

آیت الله سبحانی از دستاوردهای انقلاب را خارج کردن حوزه از بن‌بست و اضافه شدن علوم جدید دانست و گفت: جامعه نیازمند عالم ناطق است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،  آیت‌ الله العظمی جعفر سبحانی مرجع تقلید شیعیان قبل از ظهر چهارشنبه در پایان درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم گفت: بنا به گفته امام علی(ع) قوام دین و دنیا در چهار چیز است که نخست به وجود دانشمندی است که عالم باشد و به علم خود عمل کند.

او با اشاره به تربیت دانشمندان زیادی در ایران پس از انقلاب افزود: چیزی که امروز در جامعه کم داریم عالم مبلغ است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاد سطوح عالی حوزه یکی از دستاوردهای انقلاب را خارج کردن حوزه از بن‌بست و اضافه شدن علوم جدید دانست و تصریح کرد: جامعه نیازمند عالم ناطق است.

او منبر را وسیله‌ای برای حفظ دین مردم دانست و افزود: متأسفانه منبرها امروز کم شده و اکثر روحانیون به علت مشکلات زندگی مجبور به اشتغال در دانشگاه‌ها و نهادها شده‌اند.

آیت الله سبحانی با تأکید بر اینکه طلاب باید به اهمیت منبرها توجه داشته باشند، گفت: خطبا و منبری‌های توانایی در کشور وجود دارند ولی این تعداد نسبت به نیازها کم است.

او با بیان اینکه مراجع بزرگ همه در روزگاری مبلغ بودند، افزود: روح تبلیغ سبب شده که مراجع به این درجات برسند و روحانیون نیز باید سعی کنند در کنار مشغول بودن به علم، منبر را از دست ندهند.

این مفسر قرآن کرم تأکید کرد: حضور برخی علما و زندگی آنان در شهرها نوعی تبلیغ دین است.

انتهای پیام/الف

طلاب باید به تبلیغ دین در جامعه بیشتر توجه داشته باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.