دبیرکل ناتو: اتحادیه اروپا نباید از ناتو فاصله بگیرد

دبیرکل ناتو با ادعای توانا بودن این اتحاد در «حل مناقشات جهانی»، گفت اتحادیه اروپا نباید از این پیمان ترانس-آتلانتیک فاصله بگیرد.

دبیرکل ناتو: اتحادیه اروپا نباید از ناتو فاصله بگیردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو، روز گذشته در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی «ال‌پاسیو» گفت اتحادیه اروپا با توجه به توانایی دفاعی فعلی خود نباید از ناتو فاصله بگیرد.

استولتنبرگ در این خصوص گفت: «آنچه امروز می‌توانم بگویم آن است که ناتو قدرتمند، سریع‌العمل و ضروری برای امنیت (اتحادیه اروپا) است. کشور‌های اروپایی نمی‌توانند جایگزین این اتحادیه شوند. اتحادیه اروپا مهم است، اما این اتحادیه نمی‌تواند از اروپا دفاع کند».

دبیرکل ناتو این اظهارات را خطاب به سخنان اخیر امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، در خصوص ناتو بیان کرد که اوایل ماه جاری گفته بود ناتو دچار «مرگ مغزی» شده است. استولتنبرگ اتحادیه اروپا و ناتو را دو طرف یک سکه دانست و طرف‌ها را دعوت کرد که در دنیایی که مملو از چالش‌ها و تهدید‌های زیادی است کنار هم بایستند.

او گفت: «هرگونه تلاش برای فاصله انداختن بین اروپا و آمریکای شمالی نه تنها تضعیف ناتو بلکه تقسیم اروپا را نیز به دنبال خواهد داشت. اتحادیه اروپا ابزار بی‌نظیری برای ایجاد صلح، ثبات و رونق است، با این حال نمی‌تواند جایگزین ناتو شود».

استولتنبرگ در ادامه ادعا کرد: «ناتو موفق‌ترین اتحاد در تاریخ» است. او با اشاره به تلاش‌های ناتو در طول ۷۰ سال، ابراز امیدواری کرد که این اتحادیه چندین دهه دیگر نیز به فعالیت خود ادامه دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اتحادیه اروپا ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار