۲۰۰ کوخه زنده گیری پرندگان تخریب شد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در طرح مقابله با کوخه‎نشینی ۳۱۵ رشته‎تور زنده‌گیری از متخلفان شکار پرندگان کشف و ۲۰۰ کوخه تخریب شد.

۲۰۰ کوخه زنده گیری پرندگان تخریب شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید احسان موسوی بیان کرد: طرح مقابله با کوخه‎نشینی از اواخر شهریور ماه به مدت ۲ ماه و در قالب هزار و ۱۵۰ نفر روز ماموریت با حضور ۷۰ کارشناس و محیط بان اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اجرایی شده‌است.

او تصریح کرد: در این طرح ۳۱۵ رشته‎تور زنده‌گیری از متخلفان شکار پرندگان کشف و ۲۰۰ کوخه تخریب شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: عمده پرنده‏‌های کشف شده از متخلفان شامل ۱۲۸ قمری، ۳۳ بهله دلیجه و ۷۴ قطعه گنجشک و بلبل طعمه‎های اصلی برای گرفتن پرندگان شکاری همچون بحری، شاهین و بالابان است که در صورت حذف آن‌ها از چرخه اکوسیستم طبیعت مزارع کشاورزی از موش و سایر آفات آسیب می‎بیند.

موسوی یادآورشد: پرندگان شکاری در کشور‌های حوزه خلیج فارس بازار فروش بسیار مناسبی دارد و همین امر منجر به ترغیب متخلفان صید و شکار برای زنده‌گیری پرندگان شکاری شده‌است.

او ادامه داد: اکنون که فصل مهاجرت پرنده هوبره به استان بوشهر است عده‌‏ای با ساختن راهبندان اقدام به بستن راه کرده و در فاصله‌‏های ۲۵ و ۵۰ متری برای این گونه تله‎گذاری می‎کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: با توجه به اینکه گونه‌‏های یاد شده در خطر انقراض محسوب می‎شوند انتظار می‎رود جامعه در حفظ و حراست از آن‌ها اهتمام بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/م

در طرح مقابله با کوخه‎نشینی ۳۱۵ رشته‎تور زنده‌گیری از متخلفان شکار کشف شد

برچسب ها: محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.