دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کرمان:

نظارت سیستمی برسوخت بیشتر شود

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان بر نظارت جدی و مستمر سیستمی برای کنترل قاچاق سوخت تاکید کرد.

نظارت سیستمی برای کنترل قاچاق سوخت بیشتر شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جواد صادقی، دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه قاچاق کالا و ارز استان کرمان در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که با حضور مسئولان اجرایی و فرمانداران برگزار شد گفت:باتوجه به اینکه استان کرمان به عنوان گلوگاه قاچاق سوخت و سیستان و بلوچستان به عنوان استان مرزی و خروج کالای سوخت است بر نظارت سیستمی دستگاه‌ها تاکید کرد.

او افزود: با تغییر قیمت بنزین هیچ تغییری در قاچاق سوخت اتفاق نمی‌افتد و شاید افزایش هم داشته باشد.

او از نیروی انتظامی درخواست کرد: مسیر‌های بم به ایرانشهر و زاهدان و مسیر زهکلوت به درگهان نظارت، کنترل و رصد بیشتری انجام دهند.

صادقی تصریح کرد: راهبرد‌ها و برنامه‌های کلان و اهداف کمی و کیفی از ستاد استان به شهرستان‌ها ابلاغ شده است که باید با جدیت تمام اجرایی و توسط فرمانداران پیگیری شود.

او اظهار داشت:می طلبد شرکت ملی نفت با سامانه‌هایی که در قانون دیده و موظف شده بروزرسانی شود تا نظارت‌ها از مبدا به صورت سیستمی کنترل شود.

صادقی گفت: مشکلی که وجود دارد افراد با بارنامه‌های جعلی، کپی‌های رنگی جعلی و جابه جایی پلاک نفت کش‌ها باعث عدم نظارت قوی می‌شوند که باید در این زمینه جدیت بیشتری صورت گیرد.

فدایی، استاندار کرمان در این جلسه گفت:در جلسه شهرستان عنبراباد در خصوص قاچاق سوخت که مطرح شد برخی گلایه داشتند که مصوبات جلسات قبل یا اجرایی نمی‌شون و قاچاق سوخت رونق دارد پس مصوبات یا اجرایی نمی‌شود یا کارایی لازم را ندارد.

او تاکید کرد: مصوبات جلسات به صورت جدی اجرایی شوند.

بصیری، معاون سیاسی امنیتی استانداری گفت: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز کار زیاد است بنابراین آمارها دقیق تر، نظارت به ویژه در پایانه ها و جایگاههای سوخت بیشتر، ایست و بازرسی ها تقویت شوند.

او افزود: همچنین راههای فرعی، کارت های مهاجر و بارنامه ها کنترل و شناسایی شوند و همه باهم بیش از پیش با جدیت کار کنیم و اگر هم مشکلی بود آن را در شورای تامین بررسی و جلسات را به صورت منظم برگزار شوند.

بصیری بیان کرد: کشور درگیر مسائلی شد که با درایت مردم و نیروهای جان بر کف در نطفه خفه شد.

او با بیان اینکه سوخت بهانه ای برای شورش ها شد تاکید کرد:وظیفه ما در قبال مردم مبارزه با قاچاق است که باید با جدیت بیشتز دنبال شود.

سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی استان کرمان هم گفت:ناجا عظم خود را در سنوات اخیر در برخورد با قاچاق کالا و ارز بیشتر کرده است.

او استقرار پلیس گمرک را یکی از مهمترین کارها در سال جاری دانست و افزود:پلیس گمرک یکی از موضوعاتی بود که به آن توجه نمی شد ولی قرار شده در ۱۳استان از جمله کرمان پلیس گمرک تاپایان سال مستقر شود.

او تصریح کرد:برای ترانزیت قاچاق کالا و سوخت که از استان های دیگر وارد می شود در سیستان و بلوچستان تدابیر ویژه ای اتخاذ شده که وزارت کشور هم تایید کرده است.

سردار ناظری درادامه گفت: قاچاق سوخت به روش های مختلفی از جمله لوله کشی های انجام شده، تانکرها، وانت ها و به تازگی خودروهای سواری نیز حامل سوخت قاچاق هستند که تلاش همه ما مبارزه و جلوگیری از این اقدام است.

او افزود: نیروی انتظامی کرمان در ۷ماهه ابتدای سال ۴میلیون و ۳۰۰هزار لیتر کشف سوخت قاچاق بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۴درصد افزایش داشته و از تیر ماه این افزایش بیشتر بوده است‌.

فرمانده انتظامی استان بااشاره به اینکه استان کرمان در زمینه برخورد با قاچاق سوخت رتبه برتر را داشته است ادامه داد:در راستای مبارزه با قاچاق سوخت ۲۷۸خودرو توقیف،۱۳۵ وانت، ۸۰دستگاه اتوبوس و هزارو ۲۸دستگاه سواری توقیف شده است.

او مهمترین مطلب در امر مبارزه با قاچاق کالا و سوخت را اراده و همت همگان دانست و گفت:همه باید کمک کنیم در این شرایط جلوی قاچاق سوخت را بگیریم که یکی از دلایل سهمیه بندی بنزین قاچاق آن بوده است.

او تاکید کرد: به جایگاه دارانی که به فرایند قاچاق سوخت کمک می کنند شناسایی و باآنها برخورد شود.

فضل الله اکبری، مدیر شرکت پخش فراورده های نفتی استان کرمان هم گفت: کنترل،پایش و شناسایی گلوگاهها از سنوات گذشته انجام می شود تاضمن اینکه سوخت واقعی به دست مصرف کنندگان برسد از قاچاق سوخت نیز جلوگیری کنیم.

او با اشاره به موفقیت های حاصل از این طرح افزود:فراورده های کشف شده در ۸ماهه اول سال ۹۸بیش از ۳میلیون و ۱۵۰هزار لیتر بوده است که از اقصی نقاط استان به انبارهای نفت ۳گانه شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه کرمان بارگیری و حمل شده است.

او از ابطال ۲۰هزار و ۱۶۸کارت سوخت متخلف خبرداد و گفت:شناسایی کارت های مهاجر و سوء استفاده از آنها تاثیر زیادی در کاهش مصرف فراورده های سوختی به ویژه بنزین دارد.

حسینی نژاد، مدیر کل سازمان صمت استان کرمان هم گفت: در ۶ماهه ابتدای امسال ۱۰۰میلیون لیتر افزایش مصرف بوده علیرغم اینکه افزایش خودرو نداشتیم و احتمال قاچاق سوخت می رود که ۲۰۰هزار لیتر آن کشف شده است.

بابایی، فرماندار کرمان نیز گفت: از زمان اجرای طرح سهمیه بندی بنزین ۷۰درصد مردم با کارت سوخت و ۳۰درصد آزاد سوختگیری کردند.

او افزود: ۲۷هزار و ۸۹۶کارت سوخت در پست اماده تحویل و تاکنون ۱۰هزار و ۳۸۰کارت نیز توزیع شده است.

در این جلسه حاضرین با ارایه آمارهای خود به جدیت در زمینه قاچاق سوخت تاکید کردند.

انتهای پیام/ح

نظارت برسوخت بیشتر شود

برچسب ها: سوخت قاچاق ، نظارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار