کوبا دیپلمات ارشد آمریکایی را به حمایت از اقدامات غیرقانونی متهم کرد

دولت کوبا یک دیپلمات ارشد آمریکایی را به حمایت از اقدامات غیرقانونی یکی از مخالفان بزرگ هاوانا متهم کرد.

کوبا دیپلمات آمریکایی را به حمایت از اقدامات غیرقانونی متهم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یو‌ اس نیوز، دولت کوبا حمایت آشکار و مستقیم دیپلمات ارشد آمریکایی از اقدامات غیرقانونی «خوزه دانیل فرر» رئیس یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های مخالف کوبا را محکوم کرد.

دولت کوبا در نخستین واکنش خود پس از بازداشت بزرگترین مخالفش در اظهارنظری مفصل، آمریکا را به حمایت از اقدامات غیرقانونی مخالفان هاوانا متهم کرد.

در این بیانیه که در روزنامه «گرنما» نشریه رسمی حزب کمونیست، منتشر شده آمده است: فرر در اول اکتبر به همراه سه نفر دیگر به جرم آدم‌ربایی و حمله به مرد دیگری بازداشت شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: از زمان بازداشت این مخالفِ خلاف‌کار، آمریکا از این پرونده برای اقدام علیه کوبا استفاده کرده است. بنا بر بیانیه دولت کوبا، سفارت آمریکا و یکی از کارکنان ارشد آن «در ماه‌های اخیر بر روی هدف ناکام یعنی جذب مزدور و اشاعه تفرقه میان مردم (کوبا) تمرکز کرده است.»

خوزه دنیل فرر، رئیس بزرگترین و فعال‌ترین نهاد‌های اپوزیسیون کوبا، اتحادیه وطن‌پرستان کوبا، پس از دستگیری در ماه مرداد به قتل عمد متهم شد. سخنگوی این گروه اپوزیسیون در مصاحبه با رویترز ادعا کرد: خوزه دنیل فرر به تلاش تعمدی برای زیر گرفتن یکی از مقامات وزارت کشور در تاریخ سه اوت متهم شده، اما این رویداد تنها یک حادثه بوده و در جریان آن مقام مذکور به صورت سطحی زخمی شده است.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز نسبت به بازداشت این مخالف دولت کوبا ابراز نگرانی کرد و فرانسیسکو پالمیری، یکی از معاونان بخش «امور نیمکره غربی» این وزارتخانه در توئیتی در این خصوص مدعی شد: «نبود امکان ملاقات با خانواده، نداشتن وکیل، عدم اجرای روند قانونی، نبود عدالت.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار