معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان:

آنفولانزا برای زنان باردار و سالخورده ضرر دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان از شیوع بیماری آنفولانزا در این استان خبر داد.

توزیع قرص آنفلوآنزا در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،دکتر منوچهر کرمی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با بیان اینکه بیماری جدید آنفلوآنزا در استان وجود ندارد، گفت: ویروس آنفلوآنزای H1N1 در سراسر کشور شیوع یافته که همان آنفلوانزای معمولی است.

او ادامه داد: این بیماری برای سالخوردگان و زنان باردار به عنوان گروه های حساس که سیستم ایمنی حساس تری دارند، بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان درباره مرگ بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا افزود: در صورت فوت افراد مشکوک به بیماری آنفلوآنزا، آزمایش های لازم از آنها گرفته می شود تا فوت ناشی از این بیماری مورد تأیید قرار گیرد.

منوچهر کرمی عنوان کرد: توصیه های لازم در رابطه با این بیماری و علائم و هشدارهای آن به آموزش و پرورش و نهادهایی که با حجم زیادی از مردم سروکار دارند، داده شده است.

او درباره شایعه نبود واکسن ویژه نوزادان در سطح استان نیز گفت: به هیچ عنوان این مسئله وجود ندارد چرا که همدان کلیه واکسن های غرب کشور را توزیع می کند و در صورت بستن تمامی محورهای مواصلاتی باز هم مشکلی در تأمین واکسن استان و غرب کشور وجود ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان افزود: استان همدان نه تنها در تأمین واکسن آنفلوآنزا بلکه کلیه داروها هم مشکلی ندارد و حتی قرص آنفلوآنزا که مدتی در سطح استان کمیاب شده بود که این مشکل نیز به محض دریافت مجوز توزیع، مرتفع شد.

انتهای پیام/ب

همدان مشکلی در تامین واکسن آنفلوآنزا ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.