شناسایی ۲۶۰ گونه پرنده در شهرستان‌های خلخال و کوثر

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال از شناسایی ۲۶۰ گونه پرنده در سطح مناطق این شهرستان و کوثر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهدی کسایی، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: از آغاز اجرای طرح شناسایی و تحقیق در خصوص پرندگان منطقه تاکنون ۲۶۰ نوع گونه مختلف پرندگان در این ۲ شهرستان شناسایی شده که تعداد گونه‌های موجود در کوثر ۶۰ نوع بیشتر از خلخال است.

او بیان کرد: پرندگان شناسایی شده مربوط به گونه‌های آبی وخشکی هستند که در این بین چکاوک کاکلی، سار معمولی، چکاوک شاخ دار، چک چک کوهی، چک چک دشتی، چک چک سیبری، سهره طلایی، سهره سبز، سهره اروپایی، کبک، طیهو، بلدرچین و انواع اردک و مرغابی بیش از سایر گونه‌ها به چشم می‌خورد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال اظهار کرد: دست‌یابی اطلاعات مربوط به به محل زیست، نوع تغذیه، جفت گیری و محیط زندگی، ما را در امر کمک به ادامه حیات این حیوانات و پیشگیری از انقراض نسل گونه‌های در معرض انقراض پرندگان کمک خواهد کرد.

کسایی با اشاره به بارش برف سنگین در این شهرستان که ارتفاع آن در برخی از مناطق کوهستانی و محل زیست پرندگان به بیش از یک متر می‌رسد افزود: با توجه به سردی هوا و تداوم بارش برف و یخ بستن بسیاری از آبگیر‌ها و پوشیده شدن مراتع با برف، وحوش از زیستگاه‌های مختلف منطقه به دنبال غذا و علوفه به سکونت‌گاه‌های انسانی نزدیک خواهند شد و انتظار می‌رود مردم شهرستان با باقیمانده غذای خود و پاشیدن در اطراف محل زیست از آن‌ها حمایت کنند.

او گفت: محیط‌بانان این شهرستان هم‌اکنون برای امدادرسانی، علوفه‌دهی و دانه پاشی به حیات وحش منطقه به خصوص مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت محیط زیست در آماده باش هستند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: برای جلوگیری از شکار غیر مجاز و وارد شدن صدمه توسط افراد سودجو و شکارچیان متخلف به حیات وحش شهرستان از همه مردم انتظار می‌رود به محض مشاهده هر گونه تخلف و آسیب‌رسانی به حیوانات مراتب را به اولین پاسگاه محیط‌بانی و یا انتظامی اطلاع دهند.

انتهای پیام/ح

آماده باش محیط بانان برای امدادرسانی به حیات وحش

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار