انتقال ستاد نیروی دریایی راهبردی ارتش به بندرعباس/ بهره برداری از ناو موشک انداز زره تا پایان امسال

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با دستور فرمانده کل قوا، ستاد فرماندهی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی به بندرعباس منتقل شد.

انتقال ستاد نیروی دریایی راهبردی ارتش به بندرعباسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،امیر دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: با دستور فرمانده کل قوا، ستاد فرماندهی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی به بندرعباس منتقل شد.

او گفت: کشور جمهوری اسلامی ایران از مرز‌های دریایی و آبی بسیار وسیعی برخوردار است که بخش‌های زیادی از آن در سواحل مکران، کشورمان را بلا واسطه به آب‌های آزاد متصل می‌کند.

دریادار خانزادی با بیان اینکه از سال‌های گذشته با هدایت‌های مدبرانه مقام معظم رهبری موضوع جابجایی ستاد نیروی دریایی از تهران به بندرعباس و قرار گرفتن در نزدیکی منطقه عملیاتی در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: امروز در آستانه هفتم آذرماه روز نیروی دریایی تصمیم گرفته شد که هسته اولیه ستاد نیروی دریایی به بندرعباس منتقل شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: این بدان معنا است که از امروز توجه بیشتری به سواحل دریای مکران، تنگه هرمز، خلیج‌فارس و دریای عمان خواهد شد و در کانون توجهات مسئولان نیرو‌های مسلح، ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی قرار خواهد گرفت.

او با اشاره به اینکه با این اقدام بخش قابل‌توجهی از هسته اولیه ستاد نیروی دریایی به بندرعباس جابجا خواهند شد، تصریح کرد: هدایت نیرو‌ها در منطقه با کنترل و تمرکز بیشتری از سوی ستاد صورت خواهد گرفت و سرعت عملیات ستادی افزایش خواهد یافت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در بازدید از طرح‌های در دست ساخت کارخانه‌های نداجا نیز گفت: هدف ما با کمک متخصصان داخلی، گسترش بازدارندگی است.

دریادار خانزادی افزود: ناوشکن دنا هم که از ناو شکن‌های کلاس موج و پیشرفته تر و مجهزتر از ناوشکن‌های سهند و جماران است، بهمن ماه امسال به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق می شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از ناو موشک انداز زره و تعمیرات اساسی زیردریایی نوح هم بازدید کرد و گفت: ناو موشک انداز زره هم تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

اجرای عملیات تاخت آبی- خاکی در ساحل دشمن فرضی و باز پس گیری ساحلی که توسط دشمن اشغال شده است نیز از دیگر برنامه‌های امروز بود.

این تاخت عمده شامل نفوذ از زیر سطح با زیر دریایی السابحات توسط تکاوران غواص و قایق‌های کانو برای انجام شناسایی، نفوذ با هوا ناو، انجام عملیات راپل تاکتیکی و هلی برن با ۲ فروند بالگرد sh، پیاده شدن تیم سازش در ساحل دشمن فرضی و هجوم توسط قایق‌های هجومی به ساحل دشمن است که پس از باز پس گیری نسبت به تثبیت منطقه اقدام میکنند.

امروز دریادار خانزادی از روند ساخت بیمارستان فوق تخصصی سید الشهداء هم بازدید کرد و گفت: این بیمارستان با ۱۲۸ تخت، بزرگترین بیمارستان نیرو‌های مسلح در هرمزگان است.

بیمارستان فوق تخصصی سید الشهداء با ۲۰ هزار مترمربع زیربنا در دو طبقه در دست ساخت است و هشتاد درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این بیمارستان دارای دستگاه‌های پیشرفته س تی اسکن، ام آر آی، رادیولوژی و اکسیژن درمانی و دارای بخش‌های مختلف داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اورژانس، مغز و اعصاب، دندانپزشکی، بینایی سنجی، چشم پزشکی و ICU است.

متمرکز بودن بخش ها، جراحی مغز و اعصاب، ستون فقرات، انجام عمل قلب باز و در نظر گرفتن همو دیالیز و پیش بینی بخش NBC برای جنگ‌های نوین از ویژگی‌های مهم این بیمارستان است.

از دیگر ویژگی‌های این بیمارستان در نظر گرفتن باند فرود بالگرد و امکان جابجایی هوایی بیمار است.

دریادار خانزادی همچنین امروز در مراسم بهره برداری از ساختمان‌های ستاد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس بیان داشت: سه باب ساختمان در زمینی با وسعت هشت و نیم هکتار و با زیربنای ۲۶ هزار و ۴۳۲ مترمربع باهزینه صد میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ب

انتقال ستاد فرماندهی نیروی دریایی ارتش به بندرعباس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.