نتیجه ناامید کننده آزمایش اخیر سفینه SpaceX

دانشمندان در آزمایش اخیر سفینه فضاپیمای SpaceX نتیجه دلخواه خود را کسب نکرده و با نوعی شکست مواجه شدند.

نتیجه ناامید کننده آزمایش اخیر سفینه SpaceXبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشمندان و محققان فعال در پروژه بزرگ SpaceX  نتوانستند در آزمایش اخیر خود نتیجه مطلوب را بدست آوردند. سفینه فضاپیمای SpaceX قرار است به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های فضایی تاریخ، ناشناخته‌های موجود در کیهان را کشف کند.


بیشتر بخوانید: فضاپیمای ناسا آماده برای یافتن هزاران جهان بیگانه


ایلان ماسک رئیس صنایع فضایی SpaceX گفت: "پس از کسب چندین نتیجه موفقیت‌آمیز در آزمایش‌های متعدد سفینه فضاپیمای اسپیس‌ایکس متاسفانه در آزمایشی که مربوط به میزان فشار وارده به سفینه در روی زمین، در هنگام پرتاب و در فضا بود، نتیجه مورد نظر بدست نیامد و تا حدود روند عادی پروژه را با مشکل مواجه ساخته است."

نتیجه ناامید کننده آزمایش اخیر سفینه SpaceX

ایجاد مشکل در پروژه فضایی بزرگ SpaceX

آزمایش فشار یکی از مهم‌‎ترین آزمایشاتی است که دانشمندان پیش از اتمام همه مراحل آماده‌سازی سفینه و پرتاب آن به فضا باید انجام دهند. کسب نتیجه مطلوب در این آزمایش تا حدی اهمیت دارد که موجب ادامه یا توقف پروژه است. سفینه فضاپیمای SpaceX  در نتیجه آزمایش آخر خود حتی تا ارتفاع تقریبا زیادی از روی زمین بلند شد ولی به دلیل مشکلات پیش آمده سقوط کرده و به زمین برخورد کرد. 

ایلان ماسک در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد چگونگی روند ادامه پروژه اسپیس‌ایکس گفت: "ما هم‌چنان با قدرت به تلاش خود ادامه می‌دهیم. کسب چنین نتایجی در آزمایش‌های فضایی همواره پیش می‌آید و نباید ناامید شد. روش‌‎ها و مسیرهای جدیدی برای ادامه پروژه SpaceX در نظر گرفته شده است و در آینده خبرهای خوشی را به دوست‌داران علوم فضایی می‌دهیم."

نتیجه ناامید کننده آزمایش اخیر سفینه SpaceX

صنایع فضایی اسپیس‌ایکس علاوه بر تلاش برای ساخت سفینه‌های تحقیقاتی به دنبال آن است تا سفر به فضا و حتی ماه را برای گردشگران امکان‌پذیر ساخته و به نوعی تورهای ویژه فضایی برگزار کند. 

انتهای پیام/

نقص فنی موجب بروز مشکل در پروژه اسپیس‌ایکس شد

برچسب ها: ناسا ، تسلا ، ایلان ماسک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
نیت وصل کنیییییییییییید
آخرین اخبار