گردشگری مسیر مهم توسعه همدان

معاون امور عمرانی استاندار همدان گفت: گردشگری در همدان یکی از مهمترین مسیر های توسعه استان است.

توسعه گردشگری مسیر مهم توسعه همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمودرضا عراقی معاون امور عمرانی استاندار همدان  در همایش نقش رویداد‌های بین المللی در توسعه گردشگری با اشاره به اینکه بسیاری از فعالیت‌های استان به سمت گردشگری سوق داده شده است، گفت: رویداد‌های بین‌المللی همچون همدان ۲۰۱۸، اجلاس جهانی گردشگری UNWTO، راه ابریشم و شهر سبز، سکوت گردشگری چند ساله را در این استان شکست.

 او افزود: از ابتدای آغاز دولت تدبیر و امید توسعه گردشگری به عنوان مسیر توسعه همدان تعیین شد.

معاون امور عمرانی استاندار همدان اضافه کرد: در همین راستا دانشگاه‌های استان خود را مسئول بدانند و در توسعه گردشگری استان راهکار‌های عملیاتی ارائه دهند.

عراقی با بیان اینکه همدان گوهر گران‌بهایی است که اگر غبار آن کنار برود می‌تواند در حوزه گردشگری موفق باشد، اظهار داشت: باید با استفاده از حوزه گردشگری و تبدیل آن به ثروت  مردم از نظر وضعیت مالی و اقتصادی ارتقاء یابند.

معاون امور عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه در راستای توسعه گردشگری موضوع برند سازی در دستور کار قرار گرفت،  بیان کرد: شهر جهانی لالجین و شهر ملی مبل و منبت ملایر نمونه برند سازی هستند.

او با بیان اینکه سال گذشته نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان از شهر ملی منبت درآمد کسب شد که این مصداق بارز برندسازی است،گفت: شهر مبل و منبت گلریز تویسرکان نیز می‌تواند صنعت درآمدزایی در حوزه گردشگری محسوب شود.

عراقی افزود: همدان با توجه به موقعیت خاص خود می‌تواند مرکز گردشگری در غرب کشور باشد.

او بیان کرد: در شهر همدان نهضت پیاده راه سازی شروع شده و پیاده راه بوعلی در نوع خود در کشور کم نظیر است و مورد توجه بسیاری از شهر‌ها قرار گرفته است.

معاون امور عمرانی استاندار همدان با اشاره به اینکه باید همه امکانات برای پذیرایی از گردشگران در استان فراهم شود، ادامه داد: اهداف ما باید به سمت درآمدزایی از حوزه گردشگری پیش برود.

انتهای پیام/د.ا

 سکوت گردشگری همدان شکسته شد

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.