با حضور آیت الله نوری همدانی؛

ریش سپیدان عرصه تبلیغ دین در قم تجلیل شدند

آیین تجلیل از پیشکسوتان تبلیغ دینی با حضور آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در قم برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیین تجلیل از پیشکسوتان عرصه تبلیغ دینی حوزه علمیه با حضور آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، پنجشنبه شب در دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) قم برگزار شد.

در این آیین که بهرام سرمست استاندار قم و برخی از فضلا و اندیشمندان حوزوی نیز حضور داشتند، رئیس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه با اشاره به اهمیت موضوع تبلیغ اظهار داشت: امروز به تبلیغ سنتی نمی‌توان اکتفا کرد، هر چند که این نوع تبلیغ لازم است، ولی کافی نیست.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد واعظ موسوی بهره گیری از روش‌های جدید، رسانه‌های تازه و ابزار‌های نوین ارتباطی برای امر تبلیغ را مورد توجه قرارداد و گفت: معمم‌ها، حوزوی‌ها و دانشگاهی‌ها باید به عنوان طلایه‌داران فرهنگی جامعه تمام تلاش خود را در استفاده از انواع وسایل تبلیغی و ارتباط جمعی به کار بگیرند و مردم را هدایت و راهبری کنند.

او مشخص شدن مسیری که مبلغان مذهبی باید در آن حرکت کنند را مهم دانست و اذعان داشت: مسئولان حوزوی درهر دو عرصه تبلیغی و ارتباطی قدم‌های خوبی را برداشتند، ولی کفایت نمی‌کند، و نیازمند همفکری، کمک، ایده‌پردازی و تصمیم سازی برای تصمیم‌گیران حوزوی می‌باشد تا در این مسیر گام‌های بزرگتری را برداریم.

واعظ موسوی عنوان کرد:حوزه علمیه با قدمتی بیش از ۱۲ قرن باید یک پایگاه استنادی داشته باشد که تمام تحقیق‌ها و طرح‌های علمی محققان حوزوی اعتبار خود را از حوزه بگیرند و نیازی به دانشگاه‌ها نداشته باشند.

رئیس انجمن تبلیغ حوزه با بیان اینکه پس از گذشت چهاردهه از پیروزی انقلاب باید از به کاربردن عناوینی مشمئزکننده‌ای مانند معادل و امثال آن در حوزه بپرهیزیم، تصریح کرد: اینکه بگوییم یک حوزوی سطح سه را تمام کرده تحصیلاتش معادل کارشناسی ارشد است، و یا چند سال درس خارج فقه خوانده معادل دکتری است توهین به حوزه است.

او گفت: بزرگان حوزه و در راس همه آن‌ها رهبر معظم انقلاب با احاطه‌ای که به مسائل داخلی و خارجی و بویژه مباحث علمی و حوزوی دارند، راهنمایی‌های لازم را در این زمینه داشته و خواهند داشت و باید توصیه‌های ارزشمندشان سرلوحه امور قرار بگیرد و عملی شود تا به منزلت علمی، عملی و اخلاقی برسیم و نظام اسلامی را نیز به جایگاه واقعی منطقه‌ای و جهانی خود برسانیم.

انتهای پیام/ش

تجلیل از پیشکسوتان مبلغ دینی در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.