امام جمعه زاهدان:موضع‌گیری رهبری کشور را از تلاطم و فتنه نجات داد

امام جمعه زاهدان گفت: هفته گذشته یک بار دیگر شاهد تجلی مدیریت هوشمندانه و موضع گیری به موقع رهبرمعظم انقلاب در باره اتفاقات اخیر کشور بودیم، موضع‌گیریی که با بیانات ارزشمند ایشان کشور را از تلاطم و فتنه به درستی نجات داد.

مردم با هوشیاری کامل به اقدامات آشوبگران اعتراض کردندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  حجت‌الاسلام مصطفی محامی امام جمعه زاهدان  ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی نیز اظهار کرد:پنج رکن مهم در اسلام وجود دارد که یکی از آنها ولایت است، ولایتی که نقشی مهم در جامعه دارد و بر وجود آن تاکید و توصیه بسیاری شده است.

او ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با موضع گیری مشخص، بیانات کوتاه اما دقیق، برخورد شجاعانه و مدیریتی و احترام به نظر کارشناسی در رابطه با اقدمات اخیر کشور توطئه و نقشه شوم دشمنان را برهم زدند.

امام جمعه زاهدان به نقش مردم نیز در رابطه با تحرکات اخیر در کشور اشاره کرد و افزود: مردم با هوشیاری، بصیرت و تبعیت از رهبری به خوبی خط خود را از اشرار و اغتشاشگران جدا کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محامی خاطر نشان کرد: مردم مشکلات اقتصادی و معیشتی بسیاری دارند اما به درستی می دانند چگونه اعتراض کرده و مطالبه خود را بیان کنند.

او  وقایع اخیر در کشور را از چند منظر مورد ارزیابی قرار داد و تصریح کرد: سران قوا از باب رعایت عدالت و عدم پرداخت یارانه به ثروتمندان و توجه به محرومان و ایجاد منفعت بر آنان افزایش قیمت بنزین را انجام دادند که این امر بسیار قابل توجیه است، هرچند که کیفیت و زمان اجرا و اطلاع رسانی جای تامل دارد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: نکته ای که از نظر مردم باعث نگرانی شد افزایش سایر اقلام به تبع افزایش قیمت بنزین است که دولت در اینباره قول های مساعدی برای عدم افزایش قیمت سایر اقلام داده است.

امام جمعه زاهدان از منظر سیاسی به وقایع اخیر اشاره کرد و افزود: آنچه از نظر سیاسی در این وقایع به چشم آمد تسویه حساب های شخصی برخی افراد بدون در نظر گرفتن امنیت ملی بود که برخورد مقام معظم رهبری در اینباره بسیار مهم بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محامی به موضع گیری دقیق مردم سیستان و بلوچستان در اقدامات اخیر کشور اشاره کرد و گفت: مردم غیور و انقلابی این استان باوجود مشکلات بسیاری که به نسبت سایر مناطق کشور دارند به درستی صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند و به نسبت سایر استان های کشور از آرامش بیشتری برخوردار بودند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان بیان کرد: دلدادگی اقوام و مردمان سیستان و بلوچستان به نظام و رهبری و همچنین نگاه ویژه رهبری به این منطقه بسیار مهم است.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: هرچند برخی از مسائل به درستی اطلاع رسانی نمی شود که موافقت اخبر رهبری در مورد انسداد مرزها یکی از این موارد است، امری که کمک بسیاری در حوزه کاهش قاچاق و جلوگیری از ورود موادمخدر از کشورهای همسایه به ایران می‌کند.

او  افزود: این موافقت در کنار سایر موافقت های ایشان در حوزه صنعت، تجارت و اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان از اهمیت بسیاری زیادی برای مردم و پیشرفت و توسعه این منطقه برخوردار است که باید مورد توجه جدی و اطلاع رسانی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محامی اظهار داشت: مردم سیستان و بلوچستان در بسیاری از آزمون‌های انقلاب موفق بوده و در این امتحان اخیر نیز پیروز و سربلند شدند، حال نوبت دولت است تا به مشکلات مردم این استان رسیدگی کرده و فراتر از دیگر استان ها در صدد رفع مشکلات مردم این منطقه برآید.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استان‌ سیستان و بلوچستان همچنین به مصادیق مختلف عمل صالح اشاره کرد و افزود: بسیج یکی از مصادیق مهم عمل صالح است که رهبر کبیر انقلاب در سال ۱۳۵۸ به درستی دستور به تشکیل این نهاد انقلابی و مردمی را دادند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محامی ادامه داد: فرهنگ، تفکر و حرکت بسیج راه حل مهمی است که برای حفظ و ادامه انقلاب اسلامی به آن نیاز داریم.

او  تصریح کرد: خدا محوری و اخلاص، مجاهدت با ایمان و تلاش عاشقانه، حفظ روحیه شجاعت و شهادت طلبی، حضور با اراده، پیشرو در تمام زمینه ها از جمله خصوصیات مهم یک بسیجی است.

انتهای پیام/ع

خطبه های نماز جمعه زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار