گران شدن بنزین، مساله یک شبه‌ای نبود و بارها در مجلس و دولت بحث شده بود

امام جمعه اصفهان گفت:گران شدن بنزین، مساله یک شبه‌ای نبود و بارها در مجلس و دولت بحث شده بود اما دولت علی رغم آنکه داد شفاف‌سازی می‌زند، شفاف وارد نشد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان با تاکید بر اهمیت نعمت ولایت و هدایت اظهار کرد: در قرآن کریم خداوند دو نعمت را با منت به ما عطا کرده، نخست نعمت رهبری و اولیاء و دوم نعمت هدایت است.

او تصریح کرد: انسان هنگامی فقیر می‌شود که هدایت نشده باشد از همین‌رو مهم‌ترین نعمت، خداشناسی است چرا که اگر انسان خداوند را داشته باشد و او بشناسد از همه چیز و همه کس بی‌نیاز خواهد بود.

نماینده، ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: نعمت‌های خداوند منحصر به خوردن و آشامیدن و زندگی دنیا نیست؛ نعمت محبت به اهل البیت از جمله نعمت‌های مخفی هستند که به انسان عطا شده و این امر ریشه به پاک بودن فطرت انسان دارد.

او تصریح داشت: کسی که خداوند به او نعمت دنیایی را داده، باید بداند که حوائج مردم نسبت به او افزایش می‌یابد و اگر کسی وظیفه‌ای نسبت به اموالش دارد، باید به درستی انجام دهد که در این صورت خداوند این نعمت را از او نخواهد گرفته و حتی به آن برکت می‌بخشد.

طباطبایی‌نژاد افزود: اگر کسی در مقام آنچه که خداوند از او خواسته قیام نکند و تنها خودش از این نعمت‌های دنیوی استفاده کند و حواسش به نیازمندان اطرافش وفقرا نباشد، نعمت او معرض در نابودی قرار می‌گیرد که این نعمت را خداوند یا از او می‌گیرد و یا برکتش را از آن بر می‌دارد، از همین رو مالی که انسان را از خداوند غافل کند یک نوع عذاب است.

خطیب نماز جمعه اصفهان عنوان کرد: بنابراین کسانی که مشغول عیش و نوش هستند به معنای آن نیست که خداوند به او نعمت‌ها را عطا کرده بلکه خداوند می‌فرمایند کسی که در خط ما باشد او را هدایت می‌کنیم و کسی که از راه ما خارج شود او را سرگرم دنیا و خواسته‌های دنیایی‌اش می‌کنیم، بنابراین تمام نعمت‌های دنیوی او همچون اموال و علم ودانش باید در راه خداوند خرج شود.

او در ادمه با اشاره به آغاز هفته بسیج و فرمان امام خمینی مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین در سال ۵۸ خاطر نشان کرد: برای تشکیل بسیج به امام راحل الهام شده بود چرا که تشکیل بسیج در قبل از جنگ، حین جنگ و پس از آن نتایج بسیار موثری داشته است و این مدل در هیچ جای دنیا سابقه نداشته است و امثال عراق از مدل بسیج الگو گرفته‌اند.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به روز نیروی دریایی گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در همان روز‌های ابتدایی جنگ چنان ضربه‌ای به نیروی دریایی عراق وارد کرد که نتوانستند تا آخر جنگ هم کمر راست کنند وسر انجام ناوچه پیکان با سرنشیانان غیور و سرافراز آن به دریا فرو رفت.

امام جمعه اصفهان با اشاره به حوادث هفته اخیر و قدردانی از مردم اصفهان ابراز داشت: روز‌های نخست این حوادث، مردم نمی‌دانستند که چه باید انجام دهند، اما هنگامی که دانستند آشوبگران از خارج کشور خط می‌گیرند، صف خود را از آنان جدا کردند و بصیرت یعنی همین؛ البته دولت هم با اینکه نام تدبیر و امید دارد، در اجرا این قانون بی‌تدبیری کرد.

او بیان داشت: معلوم می‌شود دشمنان ما خنگ هستند و فکر می‌کنند با آشوب خیابانی و آتش زدن بانک می‌توانند به جمهوری اسلامی ضربه بزنند؛ گویا فراموش کرده‌اند که زمانی تمام کفر در مقابل ما صف‌آرایی کرده و به صدامیان کمک کردند در حالی که ارتش ما منسجم نبود و تجهیزات مناسبی هم نداشتیم، اما دشمن را مجبور به عقب نشینی کردیم و همچنین دشمنان ما دیدند که تدبیر نیرو‌های ایران، داعش را در سوریه و عراق شکست داد.

طباطبایی‌نژاد اضافه کرد: عاقل برای رسیدن به هدف به خودش آسیب نمی‌زند و ضربه به اموال دولتی و زیرساخت‌های کشور آسیب زدن به خود است؛ همچنین در این حوادث نیرو‌های نظامی و امنیتی ما تحمل ضربه کرده و آسیب دیدن، اما سعی و تلاش آن‌ها این بود که کسی آسیب نبیند مگر حمله به مکان‌های نظامی که باید جلوی آن‌ها گرفته شود چرا که در صورت دسترسی به سلاح، خطرات بسیاری برای مردم پیش خواهد آمد.

خطیب نماز جمعه اصفهان با اشاره به گرانی بنزین متذکر شد: گران شدن بنزین، مساله یک شبه‌ای نبود و بار‌ها در مجلس و دولت بحث شده بود، اما دولت علی رغم آنکه داد شفاف‌سازی می‌زند، شفاف وارد نشد و باید اگر مشکلاتی وجود داشت با مردم مطرح می‌کرد چرا که این مردم در طول سالیان از جان و مال خود برای دفاع از کسور و نظام دریغ نکرده‌اند.

او ادامه داد: رهبر انقلاب بحث بنزین را به سران سه قوا و کارشناسان واگذار کرد و گفتند از تصمیم سران قوا حمایت می‌کنم، اما اجرا آن با رهبری نبود و دولت مسؤول آن است و همانطور که پیامبر در ماجرا‌هایی مانند جنگ احد مشورت کرده و نظر دیگران را می‌پذیرفتند رهبری هم در این زمینه نظرات را پذیرفتند و با صحبت‌های خود جلوی توطئه دشمن را گرفتند.

طباطبایی‌نژاد تاکید کرد: مساله این است که چرا دولت موضوع گران کردن بنزین را شفاف نکرده و با مردم مشورت نکرد، اگر این کار انجام می‌شد و کار باصداقت پیش می‌رفت، بسیاری از مشکلات پیش نمی‌آمد.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: دولت برای این کار خود دلایل و توجیهات بسیاری می‌آورد که قابل قبول نیستند، مانند آن که می‌گوید برای جلوگیری از قاچاق این کار انجام شده است، یعنی یک جنس را ما باید آنچنان گران بخریم که قاچاق نشود! و این استدلال صحیح نیست چرا که باید جلو قاچاق را دولت بگیرد نه مردم.

او تصریح کرد: دولت می‌گوید تمام پول اضافه را به مردم باز می‌گرداند که این یک توجیهه و غلط است و ایرادی است که خود رئیس جمهور به دولت قبل وارد می‌کرد، اما نکته قابل توجه این است که باید بدانیم این کار‌ها و توجیهات از اشتباهات دولت است و نه خیانت و دولت باید سعی کند از این به بعد کمتر اشتباه کند.

انتهای پیام/م

 

خطبه‌های نماز جمعه اصفهان

برچسب ها: نماز جمعه ، بنزین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.