محکومیت دو انگلیسی به دلیل سرقت گنج

دو انگلیسی به دلیل سرقت گنج به ۱۸ سال زندان محکوم شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دو انگلیسی به دلیل سرقت گنج به ۱۸ سال زندان محکوم شدند.

بر این اساس، لیتون دیویس و جرج پاول به جرم سرقت و فروش بیش از ۳۰۰ قطعه سکه تاریخی طلا با قدمت هزار و صد سال در انگلیس بازداشت و پس از محاکمه در مجموع به ۱۸ سال زندان محکوم شدند.

جورج پاول ۳۸ ساله که نقش اصلی را داشت به ۱۰ سال و لیتون دیویس ۵۱ ساله به جرم دزدی به هشت سال زندان محکوم شد. مجرمان مجموعه با ارزش تاریخی شامل مسکوکات طلا و جواهر را که مربوط به زمان ساکسون‌ها و پادشاهی الفرد کبیر است با استفاده از دستگاه‌های فلزیاب در لئو مینستر واقع در هرفورد شایر در مرکز انگلستان کشف و آن را سرقت کردند.

کارشناسان ارزش این گنج را دست کم ۱۲ میلیون پوند برآورد کرده اند. به گفته قاضی پرونده، یکی از سکه‌های کشف شده مربوط به دوران ایران باستان است.

بنا بر گزارش‌های منتشر شده، حدود ۱۰ درصد از مجموع حدود سیصد قطعه سکه و جواهرات این پرونده کشف و ضبط شده است و پلیس همچنان در جستجوی بقیه این گنج است. پس از دستگیری این دو نفر، دو عتیقه فروش هم به جرم همدستی با انان بازداشت و محاکمه شدند که یکی از آنان به پنج سال زندان و فرد دیگر نیز به شش ماه حبس محکوم شد.

بر اساس قوانین جاری انگلیس، افرادی که اشیای تاریخی یا گنج کشف کنند که عمر آن بیش از سیصد سال است باید به صاحب ملک و مقامات محلی و پلیس اطلاع دهند.

بر اساس قوانین انگلیس هر شی باستانی که یافت شود متعلق به ملکه است و باید به دولت تحویل داده شود و یک کمیسیون نیز در این باره تشکیل می‌شود که سهم یابنده و صاحب زمین را از این اشیاء تعیین می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار