ترامپ: پلوسی دیوانه و بدترین رئیس مجلس نمایندگان آمریکاست!

رئیس جمهور آمریکا، بار دیگر نانسی پلوسی را دیوانه، فلج و بدترین رئیس مجلس نمایندگان در تاریخ این مجلس خواند!

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه «فاکس اَند فِرِندز» (فاکس و دوستان) به پرسش‌های مطرح شده درباره کشمکش‌های اخیر سیاسی خود با دموکرات‌ها پاسخ داد.

ترامپ مدعی شد: ما پرثمرترین سال‌های ریاست جمهوری آمریکا را در دو سال و نیم اول دوره ریاست جمهوری من شاهد بودیم، اما معنی اش این نیست که این عملکرد خوشایند (همه) بوده باشد.

مجری گفت: شما با استناد به چه منبعی می‌گویید که آن‌ها (دموکرات ها) مشغول جاسوسی از ستاد انتخاباتی شما بودند؟

دونالد ترامپ در پاسخ گفت: نمی‌توانم به شما بگویم بلکه فقط می‌توانم بگویم ما اطلاعات زیادی در اختیار داریم که نشان می‌دهد اقدامات بسیار بدی رخ دادند.

رئیس جمهور آمریکا گفت: صرفنظر از اینکه چه چیزی منتشر خواهد شد باید بگویم اطلاعاتی که ما اکنون در اختیار داریم فراتر از چیزی است که بتوان باورش کرد. چیزی که من اکنون دارم می‌شنوم این است که اطلاعاتی که منتشر خواهد شد تاریخی است. البته خبر جعلی تلاش می‌کند ارزش این اطلاعات را کم نشان دهد، اما فکر نمی‌کنم بتوان ارزش این اطلاعات را کم اهمیت نشان داد. خبر جعلی بخشی از این ماجراست. دموکرات‌ها و خبرِ جعلی، هر دو می‌خواهند ارزش این اطلاعات را کم نشان دهند. من این جلسات استماع را می‌شنوم، اما می‌بینید که نیویورک تایمزِ جعلی - که هیچ رابطه‌ای با حقیقت ندارد - ماجرایی منتشر می‌کند که فقط بد جلوه دادن مسائل است. واشنگتن پست هم روزنامه‌ای جعلی است.

مجری از دونالد ترامپ پرسید که آیا اعطای کمک نظامی به اوکراین در ازای تحقیقات (از بایدن) صورت گرفت و اخاذی بود؟

دونالد ترامپ گفت: خیر اصلا چنین چیزی نبود. وی (آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا) یک فرد مریض است. من دو سال شاهد تحقیق درباره روسیه بودم. من در مقایسه با کلیه روسای جمهور تاریخ آمریکا در قبال روسیه سخت گیر‌تر بودم. آن‌ها مدام از ترامپ و روسیه صحبت می‌کردند. حتی نگاه کنید که من درباره اوکراین چه کار کردم؟ من به اوکراین سلاح‌های ضد تانک دادم در حالیکه اوباما برای آن‌ها ملحفه و بالشت داد و چیز دیگری نداد! آدام شیف همه این مطالب را جعل می‌کند، او مریض است و آن‌ها مشکل دارند. وی ماجرای تماس تلفنی من را جعل کرد، اما وقتی که من تماس تلفنی را منتشر کردم همه ناراحت شدند. نانسی پلوسی دیوانه که بدترین رئیس مجلس نمایندگان در تاریخ این مجلس خواهد بود هیچ کاری نکرده است. وی مثل فلج‌ها است و هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد.

نانسی پلوسی توافقنامه تجاری آمریکا، مکزیک و کانادا (USMCA) را معطل نگه داشته است. مکزیک و کانادا با من تماس می‌گیرند و می‌پرسند که این توافقنامه چه شد؟ این توافقنامه روی میزش (نانسی پلوسی) خاک می‌خورد.

مجری به صحبت‌های گوردون ساندلند، سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا در جلسه استماع کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان در چارچوب تحقیقات استیضاح ترامپ اشاره کرد و نظر دونالد ترامپ را جویا شد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: همه این حرف‌ها چرندیات است. من همیشه به دنبال کشف فساد بودم. من همیشه گفتم که چرا ما باید به کشوری پول بدهیم که بسیار فاسد است. این کشور بسیار فاسد است. من مردم اوکراین را دوست دارم آن‌ها مردم بزرگی هستند، اما این کشور سومین کشور فاسد جهان است. من شناختِ چندانی از وی (گوردون ساندلند) ندارم. فقط چند بار با وی صحبت کردم. دیروز گفته بود که کنار من نشسته بود و گفت‌وگوی تلفنی من را شنید. قدرت شنوایی من قوی است. چهل سال است وقتی افراد تماس تلفنی داشتند صحبت‌های آن‌ها را گوش می‌کردم. من نمی‌توانم در فاصله دو فوت (تقریبا نیم متری) از افراد صدای تماس تلفنی شان را بشنوم مگر اینکه صدای تماس روی اسپیکر باشد. همه این حرف‌ها جعلی و ساختگی است.

دونالد ترامپ گفت: حرف‌هایی که گوردون ساندلند گفت نادرست است. جو بایدن فاسد است. هیچ چشمداشتی در ازای (کمک نظامی ما به اوکراین) وجود نداشت. من هیچ چیز نمی‌خواستم. وکلای زیادی اطراف ساندلند هستند و یادداشت‌های زیادی تقدیم وی می‌کنند. وی در بیانیه مکتوب ۲۲ صفحه‌ای خود به مهمترین عبارت اشاره نکرد. مهمترین عبارت این بود که من دو بار گفته بودم «هیچ چیزی نمی‌خواهم». من گفته بودم رئیس جمهور زلنسکی هر کاری را که درست است انجام دهد! چیزی به همین مضمون را گفته بودم. البته که باید مسئله فساد را بررسی کرد. آیا ما باید مقادیر زیادی پول به کشوری بدهیم (اوکراین) که فاسد است و افراد در آن پول را سرقت می‌کنند و به حساب‌های بانکی خود واریز می‌کنند؟ باید فساد را بررسی کرد. درباره جو بایدن هم باید بگویم که پسرش (هانتر بایدن) که هرگز در زندگی اش ده سنت پول در نیاورده ناگهان میلیون‌ها دلار پول بدست آورد. این فرد کسی است که با آبروریزی از نیروی دریایی اخراج شد، وی هیچ پولی در نیاورد، اما ناگهان میلیون‌ها میلیون دلار پول درآورد. نه تنها از اوکراین بلکه از چین هم پول درآورد.

مجری فاکس نیوز خطاب به ترامپ گفت: جناب رئیس جمهور! اتهامی که به شما وارد می‌شود این است که شما از کمک (نظامی به اوکراین) -که پول مالیات دهندگان آمریکایی است - برای حمله به رقیب سیاسی یعنی جو بایدن استفاده می‌کنید. ولی شما می‌گویید این کمک نظامی را به علت فساد در اوکراین ندادید.

دونالد ترامپ گفت: من کمک را به علت فساد (در اوکراین) ندادم، چون کشورِ اوکراین در زمینه فساد شهرت دارد. پرسش من این است که چرا  آلمان، فرانسه و اتحادیه اروپا و این کشور‌های اروپایی هیچ کدام پول نمی‌دهند؟ چرا همیشه باید آمریکا پول بدهد؟

مجری گفت: آن‌ها هم کمک می‌کنند، اما کمک ما همیشه بیشتر است. جناب رئیس جمهور شما رودی جولیانی - دوست قدیمی - شهردار سابق و وکیل خود را به اوکراین می‌فرستید. گوردون ساندلند گفت که برای رودی جولیانی کار می‌کرد و این کار را طبق دستور رئیس جمهور آمریکا انجام می‌داد. چه ضرورتی داشت که رودی جولیانی را در ماجرای اوکراین قرار دهید در حالیکه شناخت اندکی نسبت به اوکراین داشت؟

دونالد ترامپ گفت: من از ساندلند شناخت زیادی ندارم. من فقط چند گفت‌وگو با او داشتم. وی سفیر ما در اتحادیه اروپا بود. رودی جولیانی فردی است که تخصص عالی در زمینه مبارزه با جرم دارد. رودی جولیانی بهترین شهردار در تاریخ نیویورک است. رودی جولیانی چهره‌ای افسانه‌ای در کشور ما است. رودی جولیانی دادستان آمریکا بود. وی همچنین در وزارت دادگستری کار کرده بود. اگر رودی جولیانی دادستان کل بود چنین مسائل سخیفی رخ نمی‌دادند. البته من معتقدم که ویلیام بار هم عملکرد خوبی داشته است. رودی جولیانی یکی از بهترین افراد در زمینه مقابله با فساد بود. وی دوست من است و فردی بسیار خوب است. وی بهترین شهردار در تاریخ نیویورک بود و بزرگترین فرد مقابله کننده با جرم - احتمالا در ۵۰ سال گذشته- بود.

او افزود: وقتی که شما با کشوری فاسد روبرو هستید اگر رودی جولیانی با اعتباری که دارد وارد این کشور شود حرف‌های زیادی دارد. وقتی من با رئیس جمهور زلنسکی صحبت می‌کردم - که در تماس تلفنی هم ثبت شده است - وی نام او (خانم یووانوویچ سفیر برکنار شده آمریکا در اوکراین) را مطرح کرد و گفت که اصلا از این فرد خوشش نمی‌آید. فراموش نکنید که اوکراین از من نفرت داشت. آن‌ها در انتخابات به دنبال آن بودند که هیلاری کلینتون رئیس جمهور شود و وقتی که من رئیس جمهور شدم اوکراینی‌ها ناگهان مهربان شدند. آن‌ها کاملا طرفدار هیلاری کلینتون بودند.

دونالد ترامپ درباره علت برکناری سفیر سابق آمریکا در اوکراین حرف‌های جالبی زد و گفت: ببینید این سفیر! یعنی این خانم (یووانوویچ سفیر سابق و برکنار شده آمریکا در اوکراین) حتی عکس من را روی دیوار سفارتخانه آویزان نمی‌کرد. حدود یکسال و نیم تا دو سال طول کشید تا وی عکس من را روی دیوار سفارت بزند. وی درباره من حرف‌های بدی می‌زد! وی از من دفاع نمی‌کرد! من این حق را دارم که سفیر آمریکا را تغییر دهم. رودی جولیانی هم چیز‌های خوبی درباره اش نمی‌گفت، اما مشکل خاص و بزرگی بین آن‌ها پیش نیامد، ولی من این حق را دارم که سفیر را تغییر دهم. این خانم (خانم یووانوویچ) آدمِ اوباما بود که نمی‌خواست عکس من روی دیوار سفارت نصب شود! این خانم (خانم یووانوویچ) فرشته نبود. وی کار‌های زیادی کرد که من دوست نداشتم. ما در فرصت مناسب درباره این مسئله صحبت خواهیم کرد، اما می‌خواهم بدانید که وی چندان خوب نبود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار