دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی مطرح کرد؛

دوستی عربستان با آمریکا و رژیم صهیونیستی مایه شرمساری است

آیت‌الله اراکی‌گفت: کسی شک ندارد که رژیم صهیونیستی و آمریکا دشمن رسول خدا (ص) هستند، ولی چرا عربستان که ادعای مسلمانی می‌کند با این رژیم دست دوستی می‌دهد؟

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،  آیت‌الله شیخ محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در همایش اتحاد و اخوت که با حضور طلاب پاکستانی مقیم قم در سالن همایش‌های مدرسه علمیه دارالشفا برگزار شد، با اشاره به برکات وحدت جامعه اسلامی گفت: آنچه رحمت خدا را نازل می‌کند وحدت است و هرچه ما یکپارچه‌تر باشیم خداوند رحمتش را افزایش می‌دهد و هرچه پراکنده‌تر باشید عذاب بیشتر می‌شود.

او با تأکید بر اینکه دوستی محمد و آل‌محمد (ع) ملاک وحدت و یکپارچگی جامعه اسلامی است، تصریح کرد: یکی از بارزترین علت‌ها برای مشکلات کشور‌های اسلامی تفرقه است و راه برون‌رفت از این وضعیت وحدت است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه پاکستان کشوری است که باید نقش مؤثری در کلان جامعه اسلامی داشته باشد، اضافه کرد: پاکستان دومین کشور پرجمعیت مسلمان در جهان و ازنظر اقتصادی و سیاسی کشور مهمی است و شما با ایجاد وحدت میان خودتان می‌توانید در پاکستان اثرگذار باشید.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: کشور‌های اسلامی مخصوصاً کشور‌های پاکستان، افغانستان، ایران، عراق، ترکیه و سوریه باید تلاش کنند که در عرصه‌های سیاسی به هم نزدیک‌تر شوند.

آیت‌الله اراکی ادامه داد: نیاز به برداشتن مرز‌ها نیست باید یک دولت شویم تا وحدت داشته باشیم و در تجارت و همکاری‌های علمی و فرهنگی ارتباط بیشتر و راحت‌تر داشته باشیم.

او بیان کرد: در قرآن کریم دو چیز به نام رحمت شناخته شده است، قرآن کریم و دیگری ولایت امر الهی که مصداق آن وجود مقدس رسول‌الله (ص) است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: چرا عربستان که یک کشور ثروتمند و مرکز عالم اسلام است باید این وضعیت را داشته باشد، عربستانی‌ها شرم نمی‌کنند که به آن‌ها می‌گویند "شما گاو شیرده هستید" و، چون پول‌دارند آن‌ها را دوست دارند؟

استاد حوزه علمیه همچنین گفت: کسی شک ندارد که رژیم صهیونیستی و آمریکا دشمن رسول خدا (ص) هستند، ولی چرا عربستان که ادعای مسلمانی می‌کند، ولی با این رژیم دست دوستی می‌دهد؟

آیت‌الله اراکی عنوان کرد: همه مناطق مهم جهان دست مسلمانان است و ازلحاظ اقتصادی نیز بیشترین انرژی جهان در کشور‌های اسلامی قرار دارد، ولی با چنین قدرتی چرا کشور‌های اسلامی باید جزو ذلیل‌ترین امت‌های دنیا باشند؟

انتهای پیام/الف

دوستی عربستان با آمریکا و رژیم صهیونیستی مایه شرمساری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۲ آذر ۱۳۹۸
ننگ بر آمریکا