معاون مشارکت‌های مردمی مجمع خیرین سلامت مطرح کرد؛

همکاری ۱۱۰ هزار خیر با مجمع سلامت کشور

طباطبایی گفت: ۱۱۰ هزار خیر در حوزه سلامت کشور با این مجمع به صورت سخت افزاری و نرم افزاری مشارکت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،  سید محمد طباطبایی معاون مشارکت‌های مردمی مجمع خیرین سلامت در نشست خبری که در سالن امام علی (ع) دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، گفت: جامعه رسانه در سراسر کشور می‌توانند نقش بسیار مهمی را در آگاهی دادن و تبیین موضوعات مختلف برای آحاد مردم جامعه اعم از نخبگان و غیر نخبگان داشته باشند.

او با اشاره به اینکه خبرنگاران رسالت مهمی را بردوش دارند، بیان کرد: سال گذشته در مجمع خیرین سلامت کشور تصمیم گرفته شد، شورای خبرنگاران خیرین سلامت تشکیل شود و از این استعداد بالقوه که در جامعه وجود دارد برای مسیر خیر بهره ببریم.

معاون مشارکت‌های مردمی مجمع خیرین سلامت اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم همراه با رسانه‌ها در فضایی که خیرین باید وارد شوند کمک شایسته‌ای داشته باشیم و بتوانیم گره از وضعیت یک بیمار باز کنیم.

او با بیان اینکه برطرف کردن مشکلات بیماران صدقه جاریه‌ای در دنیا و آخرت است، تصریح کرد: با توجه به وضعیت گرانی دارو و درمان یکی از بهترین صدقات کمک به بیماران محسوب می‌شود.

طباطبایی اضافه کرد: موضوع مشارکت‌های مردمی مطلبی است که نه تنها در کشور ما از دیرباز مورد توجه عام و نخبگان قرار گرفته است بلکه در تمام دنیا هم سازمان‌های مردم نهاد نقش بسیار برجسته‌ای را در این زمینه دارند.

او با اشاره به دیدار چند سال گذشته مجمع خیرین سلامت که به همراه دکتر لنکرانی وزیر بهداشت و درمان وقت، با رهبر معظم انقلاب صورت گرفت، بیان کرد: رهبری در این دیدار فرمودند از ظرفیت مردم در بحث سلامت باید استفاده کرد و مردمی کردن کار‌ها می‌تواند کمک قابل توجهی برای مشکلات مردم باشد.

معاون مشارکت‌های مردمی مجمع خیرین سلامت ادامه داد: بالفعل کردن استعداد‌های مردمی در حوزه سلامت که از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است از اهداف تشکیل مجمع خیرین سلامت به شمار می‌رود.

او افزود: بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در بیش از ۱۰ سال گذشته مشارکت مردمی در حوزه سلامت کشور صورت گرفته است و بیش از ۵ هزار مرکز درمانی در سراسر کشور ساخته و تجهیز و یا مرمت شده است.

طباطبایی با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت نزدیک به ۳۰۰ شعبه در سراسر کشور دارد، تصریح کرد: در اکثر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی مجمع خیرین سلامت تشکیل شده است و زیر شاخه‌های آن نیز در شهرستان‌ها با عنوان شورای اجرایی مشغول به کار هستند.

او از همکاری بیش از ۱۱۰ هزار خیر با مجمع خیریت سلامت کشور خبر داد و گفت: علاوه بر بحث‌های سخت افزاری در سال‌های اخیر در بحث‌های نرم افزاری نیز به صورت ویژه پرداخته شده است تا خیرین را به سمت پژوهش و پیشگیری هدایت کنیم.

معاون مشارکت‌های مردمی مجمع خیرین سلامت یاد آور شد: در صورتی که خیرین کار پژوهشی انجام دهد به نام همان خیر به ثبت می‌رسد و اگر اقدامی نیز در راستای سخت افزاری باشد یک خیر انجام دهد به نام او ثبت می‌شود.

او با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت به دنبال این است که با اجرای طرح‌های پیشگیرانه تا ۱۰ سال آینده فرد ناشنوایی نداشته باشیم، گفت: زمانی که در بحث پیشگیرانه ژنتیک بررسی می‌کنیم متوجه موفقیت‌های خوب در این زمینه می‌شویم.

طباطبایی در بخش دیگری از سخنان خویش با عنوان اینکه روحانیت نقش ویژه‌ای در عرصه سلامت دارند گفت: در این راستا همایشی با عنوان تجلیل و تکریم خیرین روحانیت در عرصه سلامت در قم برگزار می‌شود که امیدواریم روحانیت همواره در عرصه سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه سلامت گام‌های ارزشمندی بردارند.

او با تاکید براینکه مجمع خیرین سلامت با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور فعالیت می‌کند، بیان کرد: در حوزه سلامت هر قسمتی که نیازی وجود داشته باشد از ظرفیت خیرین بهره می‌بریم.

معاون مشارکت مردمی و رسانه‌ای مجمع خیرین سلامت کشور عنوان کرد: مجمع خیرین سلامت یک مجموعه است و به کشور به عنوان یک کل واحد نگاه می‌کند، به هیچ استانی توجه ویژه ندارد و صرفا میزان نیاز و ضرورت مناطق را در ارائه امکانات در نظر می‌گیرد و بر این اساس استان‌ها و شهرستان‌های محروم در اولویت قرار دارند.

او عنوان کرد: برخی شهر‌های حومه‌ای استان‌هایی مانند تهران و قم نیز نیاز ویژه به تاسیس مراکز درمانی وجود دارد که وظیفه ما هدایت خیرین به حوزه‌های ضروری سلامت است و در این راستا فرهنگ‌سازی رسانه‌ای یک ضرورت به شمار می‌رود.

انتهای پیام/الف

۱۱۰ هزار خیر با مجمع سلامت کشور همکاری دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.