مدیرکل انتقال خون آذربایجان شرقی مطرح کرد:

ذخایر خونی آذربایجان‌شرقی کاهش یافته است

مدیرکل انتقال خون آذربایجان شرقی گفت: در با توجه به برودت هوا و کاهش مراجع به پایگاه‌های انتقال خون، ذخایر خونی استان کاهش یافته و نیاز فوری به فرآورده‌های خونی داریم.

نیاز فوری به فراورده‌های خونی در آذربایجان‌شرقیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، وحید مثمر مدیرکل انتقال خون آذربایجان شرقی با بیان اینکه نیازمند همراهی مردم برای تامین نیاز خونی استان هستیم، اعلام کرد: به تمامی گروه‌های خونی، به ویژه گروه‌های خونی منفی نیاز فوری وجود دارد.
او خاطرنشان کرد: به طور متوسط روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ واحد خون، باید خونگیری شود تا نیاز مراکز درمانی استان به خون تامین و بانک خون استان تقویت شود.
مثمر با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی قطب درمانی شمال غرب کشور محسوب می‌شود، گفت: بیماران قلبی، بیماران سرطانی و بیماران خاص و مصدومان سوانح رانندگی، بیشترین مصرف کنندگان خون و فرآورده‌های خونی هستند تا جایی که در جراحی قلب برای هر شخص ۱۰ واحد گلبول قرمز یا پلاسما مورد نیاز است.
او گفت: هم اکنون ۲ مرکز در تبریز و دو پایگاه در شهر‌های مراغه و میانه در ساعات اداری آماده پذیرش اهدا کنندگان خون هستند و تیم‌های سیار نیز با هماهنگی قبلی اقدام به خونگیری می‌کنند.
مدیرکل انتقال خون آذربایجان شرقی اظهار کرد: داشتن خواب و استراحت کافی، خوردن غذای کافی؛ داشتن سن ۱۸ تا ۶۰ سال و وزن بالای ۵۰ کیلوگرم از شرایط اولیه اهدای خون است.

انتهای پیام/ج

نیاز فوری به تمامی گروه‌های خونی، به ویژه گروه‌های خونی منفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.