پاسخگویی کمیته امداد قریب به ۳۱ هزار درخواست مردمی در شش ماهه نخست امسال

براساس آمار‌های موجود در شش ماهه نخست امسال به بیش از ۳۱ هزار درخواست مردمی از طریق دفاتر کمیته امداد استان زنجان رسیدگی و پاسخ داده شده است.

پاسخگویی کمیته امداد قریب به ۳۱ هزار درخواست مردمی در شش ماهه نخست امسالبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در دیدار با فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه سلطانیه که با حضور امام جمعه و فرماندار این شهرستان و به مناسبت هفته بسیج انجام شد، گفت: بسیج و کمیته امداد هردو مولود انقلاب بوده و با جاری بودن تفکر انقلابی، ارزشی و بسیجی در این نهاد‌ها خدمات اثربخش و ماندگاری در حوزه فقرزدایی و محرومیت زدایی به نیازمندان جامعه ارائه می‌شود.

او با بیان اینکه هم افزایی دو نهاد در حوزه محرومیت زدایی و فقر زدایی موجب اثربخشی کارکرد‌های نظام در این بخش و افزایش سرمایه‌های اجتماعی نظام می‌شود، افزود: کمیته امداد به تنهایی قادر به از بین بردن فقر نبوده و همراهی و همکاری نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف موجب ارتقاء کارکرد‌ها و اثربخشی خدمات این نهاد در حوزه فقر زدایی و محرومیت زدایی می‌شود.

صفری به نقش ائمه جمعه در افزایش سطح اعتماد عمومی به فعالیت‌های اثربخش این نهاد در حوزه فقر زدایی نیز اشاره کرد و ادامه داد: علیرغم چالش‌های اقتصادی موجود با حمایت‌های معنوی و فضاسازی صورت گرفته از طریق ائمه جمعه استان، نصاب مشارکت خیران در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد افزایش قابل توجهی داشته و در حوزه رسیدگی به جامعه هدف این نهاد بسیار اثرگذار بوده است.

او همچنین ادامه داد: با افزایش اعتماد عمومی به کارکرد‌های اثربخش این نهاد در حوزه فقرزدایی و مشارکت مطلوب و اثربخش خیران زنجانی در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد استان زنجان میزان برنامه هدف گذاری شده این نهاد در بخش‌های صدقات ۱۲۶ درصد و زکات بیش از ۱۰۰ درصد محقق شده است.

صفری در ادامه با اشاره به اینکه چالش‌های اقتصادی موجب افزایش مراجعات و درخواست‌های مردمی به این نهاد نیز شده است، گفت: براساس آمار‌های موجود در شش ماهه نخست امسال قریب به بیش از ۳۱ هزار مراجعه و درخواست مردمی از طریق دفاتر این نهاد در استان زنجان رسیدگی و پاسخ داده شده است.

او راهبرد اصلی کمیته امداد را توانمندسازی جامعه هدف و ایجاد درآمد باثبات برای مددجویان با هدف تامین استقلال اقتصادی و معیشتی گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت این نهاد و سایر اقشار نیازمند جامعه عنوان کرد و ادامه داد: با همین رویکرد برنامه ریزی شده است تا پایان امسال و در صورت همکاری بانک‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی استان در بخش اشتغال، چهار هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند ایجاد شود.
 
انتهای پیام/ن
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.