انتقاد دادستان کل کشور از واگذاری انشعابات به متصرفان عرصه‌ های طبیعی

حجت الاسلام منتظری با انتقاد از واگذاری انشعاب آب و برق به متصرفان عرصه‌های طبیعی گفت: مدیرانی که قبلا به وظایف خود عمل نکرده اند مورد پیگیری قرار می‌گیرند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور به دنبال صیانت از حقوق عامه و بررسی وضعیت ساخت ساز‌های سواحل دریای خزر در انزلی از مناطق کپورچال وسنگاچین بازدید کرد.

دادستان کل کشور با حضور و بازدید میدانی از تالاب بین المللی انزلی در جریان آخرین وضعیت پرونده پروژه بایوجمی (زیست پالایی) قرار گرفته و بر حفظ و صیانت از حقوق عامه‌و سرمایه ملی و سلامت شهروندان تاکید کرد.

او در حاشیه این بازدید در رابطه با علل توقف پروژه بایوجمی توسط دستگاه قضایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طرح بایوجمی قرار بود با تزریق موادی مشخص رسوبات کف تالاب را کاهش دهند که اکنون این موضوع از نظر علمی مورد تردید قرار گرفته است.

حجت الاسلام و المسملین منتظری افزود: لذا دادستان بندرانزلی ورود کرده و استعلام‌ های مختلف را از مراکز مختلف علمی گرفته و اکنون ادامه اجرای پروژه را متوقف کرده است، در این خصوص محیط زیست نسبت به توقف پروژه اعتراضاتی دارد. به لحاظ اهمیت مسئله و، چون موضوع برای مردم منطقه و برای آبزیان مطرح است و موضوع سرطان زا بودن پروژه مطرح است دستگاه قضایی وظیفه دارد برای پیگشیری از حوادثی که با سلامت جامعه سر و کار دارد ورود جدی داشته باشد.

او ادامه داد: لازم بود شخصا به صورت میدانی بخش‌های از این تالاب را رصد کنم و در دستگاه قضایی تصمیم داریم که بر اساس کار علمی و کارشناسی دقیق و کامل کار را پیش ببریم و اگر کوچکترین ضرر و‌زیانی برای مردم و حتی آبزیان وجود داشته باشد قطعا دستگاه قضایی اجازه نخواهد به سلامت مردم آسیب برسد و جلوی آن را خواهد گرفت.

حجت الاسلام و المسملین منتظری افزود: سازمان محیط زیست باید بداند که دستگاه قضایی در این پروژه قاطعانه خواهد ایستاد و تا زمانی که همه ابعاد مسئله روشن نشود و کارشناسان متخصص موضوع را تایید نکنند اجازه ادامه پروژه داده نخواهد شد.

دادستان کل کشور ادامه داد: بنابراین زمانی اجازه ادامه کار داده خواهد شد که همه مراکز علمی و دانشگاهی این موضوع را تایید کنند و بیخطر بودن آن را رسماً اعلام کنند

او با بیان اینکه تصرف عرصه‌های طبیعی بدون اخذ مجوز دستگاه‌های اجرایی مربوطه تخلف است افزود: به رغم تاکیدات دستگاه قضا برخی از این متصرفان اشتراک برق دریافت کرده اند که تخلف است.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با انتقاد از وزرات نیرو برای واگذاری انشعاب آب و برق به متصرفان در سراسر کشور در سال‌های گذشته گفت: مدیرانی که قبلا به وظایف خود عمل نکردن مجرم هستند و مورد پیگیری قرار می‌گیرند.

او با بیان اینکه متصرفان تنها در صورت دریافت مجوز‌های قانونی می‌توانند برای دریافت اشتراک تاسیسات زیربنایی اقدام کنند تصریح کرد: با هر گونه واگذاری غیرقانونی انشعابات برخورد خواهد شد.

دادستان کل کشور از مسئولان وزارت نیرو خواست به تکالیف خود عمل کرده تا با واکنش دستگاه قضا مواجه نشوند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با اشاره به تصرف بخشی از زمین‌های این تالاب گفت: متاسفانه عده‌ای بخشی از این تالاب را تصرف کردند که دستگاه قضا با جدیت به دنبال پس گیری آن از متصرفان است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.