در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مراجعه بیش از یک هزار نفر به اورژانس به دلیل آلودگی هوا/پایتخت نشینان رکورددار مراجعه به بیمارستان‌ها بودند


سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: به دلیل بروز آلودگی هوا، ۳۸۳ نفر در تهران به اورژانس پیش‌بیمارستانی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند.
 آلودگی هوامجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آمار مراجعه‌کنندگان به اورژانس بیماران قلبی و تنفسی بر اثر آلودگی هوا، اظهار کرد: از ساعت ۱۲ ظهر امروز  تا ساعت ۱۴ به دلیل بروز آلودگی هوا و افزایش ذرات معلق هوا در شهر‌های تهران، اراک، کرج، قزوین، تبریز، اصفهان و مشهد تعداد یک هزار و ۳۲۴ نفر به اورژانس پیش‌بیمارستانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سراسر کشور مراجعه کرده‌اند.

بیماران قلبی و تنفسی بیشترین مراجعه به اورژانس

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: از بامداد امروز تا ساعت ۱۴ تعداد ۳۸۳ نفر در تهران به اورژانس پیش‌بیمارستانی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند که این افراد به دلیل مشکلات قلبی و تنفسی به اورژانس مراجعه داشته‌اند.

خالدی افزود: تعداد مراجعه‌کنندگان به اورژانس پیش‌بیمارستانی به دلیل ذرات معلق هوا و آلودگی هوا در شهر اراک ۸۰ نفر، کرج ۱۸۸ نفر، قزوین ۷۳ نفر، تبریز ۲۲۹ نفر، اصفهان ۱۱۷ نفر و مشهد ۲۵۳ نفر بوده است.

او تأکید کرد: سازمان اورژانس کشور توصیه می‌کند افراد از تردد‌های غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند و از مصرف میوه و سبزی تازه غافل نشوند.

بیشتر بخوانید: توصیه‌های اورژانس در شرایط ناسالم هوا
سخنگوی سازمان اورژانس کشور بیان کرد: در هنگام بروز آلودگی هوا قبل از مصرف مواد غذایی حتما دست و صورت خود را به طور کامل با آب و صابون شست‌وشو دهند و تا حد امکان روزانه ۲ بار دوش بگیرند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار