آزمایشگاه مطالعات استخوان و مفصل دانشگاه علوم پزشکی مشهد آماده ارائه خدمات به پژوهشگران

رییس آزمایشگاه مطالعات استخوان و مفصل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آزمایشگاه مطالعات استخوان و مفصل مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از محققین پژوهش‌های درمان محور در حوزه استخوان و مفصل حمایت می‌کند.

آزمایشگاه مطالعات استخوان و مفصل دانشگاه علوم پزشکی مشهد آماده ارائه خدمات به پژوهشگرانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  دکتر علی مرادی رییس آزمایشگاه مطالعات استخوان و مفصل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آزمایشگاه مطالعات استخوان و مفصل مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با جذب اعتبارات اهدایی و همیاری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه کار خود را از ابتدای سال ۱۳۹۷ و در فضائی بالغ بر دویست متر مربع شروع نمود. این آزمایشگاه به پژوهش‌های درمان محور در حیطه‌های مهندسی بافت، بیومواد و بیومکانیک اختصاص یافته است و اولین آزمایشگاه تحقیقاتی از نوع خود در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور محسوب می‌شود.

او هدف از راه اندازی این آزمایشگاه را فراهم آوری زیرساخت‌های پژوهشی برای همگرائی محققین علوم پایه و متخصصین بالینی کلیه رشته‌های مرتبط با مطالعات مفصل و استخوان عنوان کرد و گفت: در این آزمایشگاه تلاش می‌شود تا ایده‌های بالینی به پروژه‌های تحقیقاتی عینی تجربی تبدیل و پس از طی تست‌های آزمایشگاهی وارد مرحله تولید محصولات فناوری و ایجاد استارت اپ‌های تجاری شوند.

رییس آزمایشگاه مطالعات استخوان و مفصل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این آزمایشگاه ضمن استقبال از کلیه محققین و صاحبان ایده در حوزه مطالعات استخوان و مفصل، آمادگی ارائه دوره‌های کارآموزی و انجام پروژه‌های دانشجوئی در رشته‌های مهندسی بافت، زیست مواد مهندسی پزشکی، بیومکانیک را داراست.

دکتر مرادی به برخی از پروژه‌های در حال اجرای این آزمایشگاه اشاره کرد و افزود: طراحی، ساخت، و بهینه سازی مش بخیه تاندون‌های ظریف، ساخت و بهینه سازی داربست‌های غضروفی با منشاء ماتریکس غضروفی، طراحی، ساخت، و بهینه سازی داربست با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی، اصلاح سطح آنتی بیوتیکی شانزپین‌های ارتوپدی و ساخت و بهینه سازی بید‌های آنتی بیوتیکی از جمله پروژه‌های در حال اجرا به شمار می‌رود.

او تصریح کرد: از جمله تجهیزات و خدمات قابل عرضه در آزمایشگاه مطالعات استخوان و مفصل می‌توان به دستگاه‌های الکتروریسی، تستر مکانیکی، پرینتر سه بعدی، فیوم هود، میکروسکوپ نوری، وکیوم آون، هات پلیت و استیرر مغناطیسی و سانتریفیوژ است که این خدمات از طریق سامانه یکپارچه مدیریت و ارائه خدمات آزمایشگاه جامع تحقیقات علوم پزشکی مشهد در دسترس عموم پژوهشگران قرار می‌گیرد.
 
انتهای پیام// ز.م

خدمت رسانی آزمایشگاه مطالعات استخوان و مفصل دانشگاه علوم پزشکی مشهد به پژوهشگران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.