ناآرامی‌های عراق تاثیری بر روند فعالیت مرز خسروی نداشته است

فرماندار قصرشیرین گفت: مرز خسروی برای انجام مبادلات تجاری و مسافری باز است و ناآرامی‌های اخیر عراق هیچ تاثیری بر فعالیت‌های این مرز رسمی نداشته است.

فعالیت تجاری در  مرز خسروی بدون هیچ مشکلی ادامه داردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  مرادعلی تاتار گفت: هم اکنون مبادلات تجاری و مسافری در مرز‌های شهرستان قصرشیرین همانند روال گذشته انجام می‌شود و تجار محموله‌های صادراتی خود را از مرز رسمی خسروی به حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) کشور عراق صادر می‌کنند و روزانه حدود ۵۰۰ کامیون کالای صادراتی از این مرز به عراق صادر می‌شود.

او با بیان اینکه  مرز رسمی خسروی همه روزه از ساعت هفت تا ۱۶ برای تردد زائران باز است، ولی بازگشت زائران از این مرز به صورت شبانه روزی انجام می‌شود گفت:  مرز رسمی خسروی روزانه شاهد تردد مسافران عراقی است و روند مبادلات تجاری و تردد مسافران از مرز رسمی پرویزخان در این شهرستان نیز بدون هیچ مشکلی به اقلیم کردستان عراق انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت مرزهای ایران با عراق/ مهران باز است


او اظهار داشت: ۵۴ درصد صادرات غیرنفتی به عراق از مرز رسمی پرویزخان به عراق انجام می‌شود که روزانه به طور میانگین شاهد صادرات ۸۵۰ تا یک هزار و ۲۰۰ کامیون کالا از این مرز به حوزه کردی عراق هستیم.

انتهای پیام/ر

برچسب ها: صادرات ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.