اجرای طرح استاندارد سازی مراکز اقامتی لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری لرستان از اجرای طرح استانداردسازی مراکز اقامتی استان در راستای ارتقاء کیفیت وکمیت خدمات گردشگری خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سید امین قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان، با اشاره به وجود ۳۸ مرکز اقامتی در استان گفت: این مراکز دارای ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ تخت اقامتی هستند و شش اقامتگاه بوم گردی با ظرفیت ۳۵۰ تخت اقامتی،۱۷ مجتمع گردشگری و ۲۹ دفتر خدماتی در این استان فعال است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان اظهارداشت: در لرستان ۱۴۲ واحد اقامتی از جمله هتل، مهمانپذیر، اقامتگاه بوم گردی سفره خانه‌های سنتی و مجتمع‌های خدماتی بین راهی در این استان وجود دارد.

او با بیان اینکه ۲۲ هتل با ظرفیت یک هزار و ۷۰۵ تخت و ۱۰ مهمانپذیر با ظرفیت ۲۹۰ تخت در سطح استان لرستان فعال هستند، افزود: استان لرستان دارای ۱۵ سفره خانه سنتی و پنج مجتمع گردشگری است.

قاسمی ادامه  داد: موافقت نامه اولیه برای ایجاد ۹ مکان گردشگری جدید نیز در لرستان صادر شده است.

او از اجرای طرح استاندارد سازی مراکز اقامتی در لرستان خبر داد و اظهار داشت: گام نخست اجرای این طرح ۱۱ مهمانپذیر، ۲۴ هتل و یک هتل آپارتمان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با بیان اینکه قرارداد لازم با شرکت مذکور بسته شده است، عنوان داشت: فعالیت‌های لازم در راستای استاندارد سازی و ارتقاء کیفیت و کمیت خدمات گردشگری آغاز شده است.

او با بیان اینکه طرح تطبیق استاندارد‌های کیفیت خدمات گردشگری، مراکز اقامتی و تفریحی سطح استان انجام می‌شود، گفت: مراکز اقامتی تفریحی موظف به اجرای استاندارد‌های تعریف شده خواهند شد.

قاسمی افزود: این طرح به منظور اجرای رسیدن مراکز اقامتی استان به استاندارد‌های جهانی انجام می‌شود و با اجرای دقیق و کامل طرح استاندارد سازی، واحد‌ها و مراکز اقامتی گواهینامه استاندارد را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/م

طرح استاندارد سازی مراکز اقامتی لرستان اجرا می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار