اختصاص ۷۸۰۰ میلیارد ریال برای مقابله با گرد و غبار در کشور

دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار گفت: هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای مقابله با گرد و غبار به ۶ وزارتخانه و سازمان مهم و مرتبط با گرد و غبار اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌محمد طهماسبی‌ بیرگانی دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار روز شنبه در هفتمین کارگروه گرد و غبار استان ایلام اظهار داشت: در موضوع گرد و غبار با منشاء خارجی هرچند طی سال های گذشته تفاهم نامه و قراردادهای مشترکی با کشورهای همسایه منعقد شد اما عمده این قراردادها منتج به نتیجه موثر نشده است.

او افزود: ۳۴ میلیون هکتار از اراضی کشور مستعد و منشاء گرد و غبار داخلی است که از این میزان وسعت سهم استان ایلام ۲۱۵ هزار هکتار است.

دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار اظهار داشت: طی دو سال گذشته به دلیل ناکافی بودن اعتبارات دولتی مرتبط با مقابله با گردوغبار، تأمین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی مورد درخواست و پیگیری این ستاد قرار گرفته و با نظر موافق مقام معظم رهبری منجر به اجرای عملیات اجرایی گسترده در مناطق مختلف کشور شده است.

مشاور رئیس سازمان محیط زیست و دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار گفت: هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع صندوق توسعه ملی برای مقابله با گرد و غبار به ۶ وزارتخانه و سازمان مهم و مرتبط با گرد و غبار اختصاص یافته است.

او افزود: از این میزان اعتبار بیش از ۸۱ میلیارد ریال به استان ایلام برای مقابله با پدیده گرد و غبار اختصاص داده شده که این اعتبار در اختیار سازمان جهاد کشاورزی، حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری قرار دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.