در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

الزام صادرات قیر از طریق بورس کالا/صادرات قیر در زمره صادرات ریالی

رئیس هیئت مدیره انجمن قیر ایران گفت: با توجه به الزام صادرات قیر از طریق بورس کالای ایران، صادرات قیر در زمره صادرات ریالی قرار دارد.

الزام صادرات قیر از طریق بورس کالای ایران/صادرات قیر در زمره صادرات ریالیمحسن ورزشکار رئیس هیئت مدیره انجمن قیر ایران در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به چالش های صنعت قیر کشور، گفت: یکی از چالش‌ های مهم صنعت قیر، بحث تعهد ارزی و ارزش افزوده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن قیر ایران ادامه داد: صادر کنندگان بابت صادرات قیر ارزش افزوده‌ ای را به سازمان امور مالیاتی پرداخت می‌کنند و این سازمان مکلف است پس از دریافت اسناد و مدارک تایید کننده فرایند صادرات، ارزش افزوده پرداختی را به صادرکنندگان عودت دهد.

او ادامه داد: سازمان امور مالیاتی به دلیل اینکه هنوز بانک مرکزی در خصوص صادرات ریالی شرکت‌های تولید کننده قیر رسما اعلام نظر نکرده است، این شرکت‌ها را متعهد ارزی می‌داند و به همین دلیل ارزش افزوده پرداختی یشان را بلوکه کرده است.


بیشتر بخوانید: تولید بیش از ۶ میلیون تن قیر در کشور/ تعهد ارزی دست به گریبان صادر کنندگان قیر


قیمت گذاری ریالی و تسویه حساب ریالی در بورس کالا

رئیس هیئت مدیره انجمن قیر ایران افزود: این در حالی است که با توجه به الزام صادرات قیر از طریق بورس کالای ایران و همچنین قیمت گذاری ریالی و تسویه حساب ریالی در بورس کالا و همچنین عدم وجود دریافت ارز از طریق بورس کالای ایران، صادرات قیر در زمره صادرات ریالی است.

او تشریح کرد: این موضوع با بانک مرکزی مطرح شده و ایشان تعیین تکلیف نهایی را منوط به ارائه نظر سازمان بورس کرده اند لذا این امر از طریق بانک مرکزی به سازمان بورس ایران اعلام شده و منتظر پاسخ هستیم که اگر تایید شود بانک مرکزی می‌تواند بحث صادرات قیر را در زمره صادرات ریالی قرار دهد و  با رفع تعهد ارزی شرکت‌های تولید کننده قیر، موضوع ارزش افزوده مرتفع شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار