رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

شهرداری قم زمین در اختیار فضای آموزشی قرار دهد

حجت‌الاسلام ذوالنور درباره چگونگی حل مشکل کمبود فضای آموزشی استان قم گفت: دولت باید زمین‌هایی برای حل این مشکل در اختیار شهرداری قرار دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، درباره چگونگی حل مشکل کمبود فضای آموزشی استان گفت: دولت باید زمین‌هایی برای حل این مشکل در اختیار شهرداری قم قرار دهد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهم‌ترین مانع سر راه خیرین مدرسه‌ساز بحث زمین است، افزود: حتی برخی خیرین، مایل‌اند مستقلاً خودشان کاری برای اختصاص زمین انجام دهند، اگر یک نهضت تأمین زمین را در استان فعال کنیم، گزارش‌هایی که در رابطه با تأمین زمین برای فضای آموزشی ارائه می‌شود به‌گونه‌ای دیگر خواهد بود.

همچنین در این جلسه، معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم اظهار داشت: در طرح‌های تفصیلی و جامع شهر قم، در دو سه مرحله کاربری‌های آموزشی خوبی دیده‌شده است.

علیرضا جان قربان افزود: مالکین باید با شهرداری توافق کنند تا بتوان زمین در اختیار آموزش‌وپرورش قرار داده شود، اما متأسفانه میزان این توافقات طی چند سال اخیر کاهش داشته است.

او با بیان اینکه تاکنون ۷ پلاک را از ۱۵۰۰ مترمربع تا سه هزار مترمربع برای کاربری فضای آموزشی احصاء کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: آمادگی داریم این تعداد زمین را در اختیار آموزش‌وپرورش قرار دهیم، اما بحث این است که برخی تفکیک‌ها غیرمجاز انجام‌شده‌اند و امکان توافق در این موارد وجود ندارد.

به گفته معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم هم اکنون شهرداری بیش از ۳۰ پروژه بالای ده میلیارد ریال در دست انجام دارد.

انتهای پیام/الف

دولت برای حل مشکل کمبود فضای آموزشی در قم زمین در اختیار شهرداری قرار دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.