رئیس سازمان صمت قم مطرح کرد؛

استفاده از ماشین‌آلات جدید برای افزایش کیفیت صنعتگران قم

سیجانی گفت: صنعتگران استان برای افزایش کیفیت و همچنین کاهش قیمت تمام‌شده محصول خود از ماشین‌آلات جدید استفاده کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: استفاده ازماشین‌آلات جدید موجب بالا رفتن توان تولید واحد‌های صنعتی استان و افزایش میزان رقابت‌پذیری محصولات آن‌ها با نمونه‌های مشابه داخلی و خارجی می‌شود.

او افزود: در همین راستا و برای حمایت از نوسازی تجهیزات واحد‌های صنعتی استان از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، ۶۵ مورد مجوز معافیت گمرکی ماشین‌آلات صنعتی به ارزش ۲هزار و ۲۲۷ میلیارد ریال در قم صادر شد.

رئیس سازمان صمت قم ادامه داد: این تعداد مجوز برای واردات ماشین‌آلات جدید با تکنولوژی بالا باهدف راه‌اندازی خط تولید واحد‌های تولیدی و صنعتی یا جایگزینی ماشین‌آلات قدیمی صادرشده‌است.

سیجانی گفت: صنعت قم درزمینهٔ تولید بسیاری از محصولات همچون مواد غذایی، محصولات شیمیایی و پلاستیکی، کفش، مبلمان، محصولات ساختمانی و انواع موتورسیکلت، دارای موقعیت ویژه‌ای است که با به‌کارگیری ماشین‌آلات جدید و فناوری‌های پیشرفته در آن، می‌توان جایگاه صنعت استان را حفظ و تقویت کرد.

او بیان کرد: اختصاص اعتبار برای نوسازی و تجهیز ماشین‌آلات در صنایع مختلف، هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری سودآور است که موجب پایداری کسب‌وکار صنعتگران استان می‌شود در همین رابطه، صنعتگران استان می‌توانند برای نوسازی ماشین‌آلات واحد‌های صنعتی خود از تسهیلاتی که با این هدف پرداخت می‌شود، استفاده کنند.

بیش از ۲هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین حدود ۵۴ هزار تن در واحد‌های صنعتی استان فعالیت می‌کنند. قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام/الف

صنعتگران قم از ماشین‌آلات جدید استفاده کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.