مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم مطرح کرد؛

مراکز پژوهشی باید پاسخ علمی به مشکلات زیست محیطی دهند

مشکینی گفت: استان قم با توجه به ویژگی‌های برجسته فرهنگی و اجتماعی، باید دارای شعاع عدم استقرار واحدهای صنعتی و معدنی باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، سید رضا موسوی مشکینی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در دیدار رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان گفت: مسأله محیط زیست در دهه گذشته با توجه به بروز و ظهور چالش‌های جدی زیست محیطی، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

او بر ضرورت اتصال میان مراکز علمی، آموزشی و پژوهشی با دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد و گفت: امروز مشکلات انباشته‌ای در حوزه‌های گوناگون زیست محیطی در کشورمان و استان قم وجود دارد که دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی باید پاسخ علمی و عملیاتی مناسبی برای آنها داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم نگاه علمی و اجرایی جهاد دانشگاهی به مسائل مختلف را مورد توجه قرار داد و گفت: از استان قم انتظار می‌رود که در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به ویژه در حوزه محیط زیست، مبانی نظری قوی و مستحکمی برای تحقق اهداف و مواجهه با مسائل داشته باشد.

او با بیان اینکه سطح پایین سواد زیست محیطی و عدم آشنایی و آگاهی نسبت به این حوزه بسیار مشکل آفرین است، اظهار کرد: شهر قم در حوزه محیط زیست شهری دارای خلأهای جدی بوده و مؤلفه‌های زیست محیطی در شهرسازی و ساخت و سازها در این شهر مورد غفلت واقع شده است.

موسوی در پایان با بیان اینکه شهر مقدس قم با توجه به ویژگی‌های برجسته فرهنگی و اجتماعی، باید دارای شعاع عدم استقرار واحدهای صنعتی و معدنی باشد، تصریح کرد: متأسفانه استقرار انبوه واحدهای صنعتی پیرامون شهر قم از ظرفیت اکولوژیک این خطه بسیار فراتر است و باید برای حل این معضل جدی راهکارهایی اندیشیده شود.

سیده شبنم فاطمی رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان قم نیز در این دیدار با بیان اینکه امروز مسأله محیط زیست باید با اقتدار در اولویت برنامه‌های کشور قرار بگیرد، گفت: در این مرکز تلاش می‌کنیم تا با نگاهی نو و طرح ایده‌های بدیع، بتوانیم برای رفع مسائل و مشکلات زیست محیطی گام‌های مثبت و مؤثری برداریم.

انتهای پیام/الف

شهر قم باید دارای شعاع عدم استقرار صنایع باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.