رئیس حفاظت محیط زیست پلدختر:

طرح سرشماری پستانداران شاخص در پلدختر آغاز شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: با آغاز فصل تولید مثل، طرح سرشماری پستانداران شاخص درزیستگاه‎های پلدختر انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، علی الشتری نژاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: با آغاز فصل تولید مثل، طرح سرشماری پستانداران شاخص درزیستگاه‎های پلدختر انجام شد.

علی الشتری نژاد  اظهار داشت: این طرح همزمان با آغاز فصل تولید مثل در پستانداران علفخوار به منظور شناخت وضعیت جمعیت حیات وحش به ویژه گونه‌های شاخص که زیستگاه‌های خاصی در این شهرستان دارند، اجرا شده است.

او افزود:با اجرای این طرح برای برنامه‌ریزی در راستای مدیریت صحیح و اصولی حیات وحش و زیستگاه‌های حساس، نقاط قوت این مناطق بررسی و عوامل تهدید این جانوران و زیستگاه آن‌ها شناسایی می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: در راستای اجرای این طرح که با استقرار تیم‌هایی در زیستگاه‌های این شهرستان انجام گرفت شناسایی مناطق دارای پتانسیل برای تحت مدیریت درآوردن و افزایش سطح حفاظتی، بررسی عوامل تهدیدها، ارزش‌ها و فرصت‌های مناطق و زیستگاه‌های مهم در راستای احیا و افزایش گونه‌های شاخص حیات وحش و نیز برآورد جمعیتی آن‌ها مدنظر می‌باشد.

الشتری نژاد افزود: این شهرستان با توجه به توپوگرافی خاص و تنوع آب و هوایی دارای تنوع حیات وحش مطلوبی است.

شهرستان پلدختر در ۱۲۰ کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ر

آغاز طرح سرشماری پستانداران شاخص در پلدختر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار