تصویب ۷۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مقابله با بیابان زایی

۷۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار امسال برای مقابله با بیابان زایی در خراسان جنوبی تصویب شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،  نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: این میزان اعتبار برای اجرای عملیات نهالکاری، مالچ پاشی، مدیریت هرزآب، تعمیم طرح ترسیب کربن و سایر فعالیت‌های مقابله با بیابان زایی در سطح حدود ۸ هزار و ۸۰۰ هکتار در استان هزینه می‌شود.

او  افزود: ۴۰ میلیارد تومان از این اعتبار برای عملیات مالچ پاشی محدوده مسجد شکر در تپه‌های ماسه‌ای فعال در محور آسفالته و مسیر ریلی راه آهن طبس- یزد هزینه خواهد شد.

نصرآبادی با اشاره به اینکه این نوع مالچ پاشی کمترین مشکل زیستی را به وجود می‌آورد گفت: علاوه بر این، عملیات بیولوژیک نهالکاری روی مالچ در سطح ۳۸۶ هکتار و بذرپاشی تپه‌های ماسه‌ای برای تثبیت بیولوژیک تپه‌های مذکور بعد از مالچ پاشی انجام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه ۳۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از این اعتبار نیز از محل اعتبارات کارگروه ملی مقابله با گرد و غبار کشور  برای خراسان جنوبی تصویب شده افزود: تمامی عملیات اجرایی پیش بینی شده در کانون‌های بحرانی فرسایش بادی و مناطق غبارخیز در ۸ هزار هکتار بیابان استان انجام خواهد شد. 

او گفت: سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از این اعتبار نیز برای پروژه‌های تعمیم ترسیب کربن و احیاء اراضی تخریب یافته از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی و یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هم برای تثبیت شن‌های روان، مدیریت مناطق بیابانی و طرح مربوط به تعمیم ترسیب کربن اختصاص یافته است.

انتهای پیام / ط ا

برچسب ها: اعتبارات ، آبخیزداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.