طلسمی که شکسته شد

الحاق اراضی به محدوده قانونی شهر اسدیه

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسای خراسان جنوبی از الحاق ۲۸ و نیم هکتار اراضی به محدوده قانونی شهر اسدیه خبر داد.

داعی معاون شهرسازی و معماری اداه کل راه و شهرسای خراسان جنوبی  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،  گفت: در سفر شهرستانی استاندار به شهرستان درمیان، بحث حل اراضی مربوط به شهراسدیه مصوب شد.

او با بیان اینکه این مشکل مربوط به قبل سال‌های ۷۳ تا ۷۵ است، افزود:در این زمان اسدیه هنوز به شهر تبدیل نشده بود و واگذاری زمین به مردم در دوقطعه انجام شد.

داعی با اشاره به خروج این اراضی از محدوده قانونی شهر درزمان تهیه طرح جامع، ادامه داد: این موضوع مشکلات زیادی برای شهروندان اسدیه ایجاد کرده بود به گونه‌ای که حدود ۱۴ سال است که مردم نمی‌توانند پروانه ساختمانی بگیرند.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسای خراسان جنوبی اظهار کرد: پس از ارائه طرح توجیهی، انجام کار فشرده کارشناسی و جمع آوری اطلاعات و داده‌ها در کارگروه امور زیر بنایی و شورای برنامه ریزی استان برای الحاق این محدوه به شهر، در شورای عالی شهرسازی معماری نیز تعیین تکلیف شد.

او با اشاره به دفاعیات انجام شده در کمیته انطباق شورای عالی در هفته گذشته، تصریح کرد: با توجه به دفاعیات انجام شده وارائه ادله کارشناسی و فنی کمیته انطباق قانع شد که این الحاق مغایرتی با سیاست‌های شورا‌ی عالی ندارد.

داعی با اشاره به ابلاغ این الحاقیه با عنوان استاندارافزود: به معاون شهرسازی ومعمار‌ی وزارت را ه وشهرساز‌ی اعلام شد که الحاق این اراضی به شهر اسدیه مورد تایید است، و مغایرتی با سیاست‌های شورای عالی ندارد.

معاون شهرسازی و معماری اداه کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی عنوان کرد: این مصوبه دو بخش دارد، یکی الحاق به محدوده و دومی واگذاری به مردم که تایید آن واصل شده است.

انتهای پیام / ط ا

عدم مغایرت الحاق اراضی اسدیه با سیاست‌های شورای عالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.