در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کمبود واکسن آنفلوانزا نداریم/ توزیع قرص اسلتامیویر در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی

مهرعلیان گفت: داروی اسلتامیویر در داروخانه‌های دانشگاهی و بیمارستان‌های دولتی و خصوصی توزیع می‌شود.

توزیع داروی آنفلوانزا به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در چند هفته اخیر شاهد موج شدید شیوع آنفلوانزا در اروپا و آسیا هستیم. بیماری که طبق گفته مسئولان وزارت بهداشت تا کنون جان ۵۶ نفر از هموطنانمان را گرفته است. حال در بحبوحه افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری، در حالی اخباری مبنی بر کمبود داروی اسلتامیویر در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که گویا بر اساس دستور العمل ابلاغی وزارت بهداشت این دارو در تمام داروخانه های کشور توزیع نشده است.

غلامحسین مهر علیان مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو  در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان اظهار کرد: در حال حاضر تقاضا برای تهیه داروی اسلتامیویر به دلیل تجویز اصلی برخی پزشکان افزایش پیدا کرده است و این دارو بر اساس پروتکل معاونت بهداشت در داروخانه‌های دانشگاهی، بیمارستان‌های دولتی و خصوصی توزیع می‌شود.

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: بر اساس پروتکل معاونت بهداشت  این دارو در داروخانه‌های خصوصی توزیع نشده و مردم برای تهیه آن به این مراکز مراجعه نکنند.

او ادامه داد: قرص اسلتامیویر طی روز‌های آینده در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار می‌گیرد و تا آخر هفته آینده نیز تعداد ۵۰۰ هزار عدد از این قرص در دانشگاه‌های مختلف توزیع می‌شود تا بیماران بدون هیچ مشکلی بتوانند از داروخانه‌های منتخب واقع در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی آن را تهیه کنند.

کمبودی در زمینه واکسن آنفلوانزا نداریم

مهرعلیان در خصوص اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر کمبود واکسن آنفلوانزا در سراسر کشور  گفت: در حال حاضر با توجه به موج شیوع آنفلوانزا هیچ مشکلی در زمینه واکسن آنفلوانزا در کشور نداریم و متقاضیان این واکسن موفق به دریافت و تزریق آن شده‌اند.


بیشتر بخوانید: علائم آنفلوانزا و روش‌های پیشگیری و درمان آن را بشناسید


مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه این سازمان آمادگی کامل را برای تامین داروی اسلتامیویر، در صورت نیاز بیشتر را دارد، توصیه کرد: بیماران اکیدا از مصرف بدون نسخه و تهیه داروی مورد نیاز خود از کانال‌های غیر رسمی خودداری کنند، چراکه سلامت این دارو‌ها توسط سازمان غذا و دارو مورد تائید نیست و حتما با توجه به تامین مناسب دارو در کشور، بیماران با ارائه نسخه داروی خود را از مراجع رسمی تهیه کنند.

او با تاکید بر اینکه مردم به هیچ وجه نگران تامین داروی خود نباشند، گفت: مردم از تهیه و ذخیره این دارو در منزل جدا خودداری کنند، سازمان غذا و دارو براساس کارشناسی‌های انجام شده پیش بینی‌های لازم را برای تامین این دارو در هر شرایطی را دارد و داروی مورد نیاز کشور را تامین و در اختیار بیماران قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید علی بهرامی
۱۳:۲۶ ۱۳ آذر ۱۳۹۸
همه دارو خانه رفتم هیچ کس نداشتن میگن تمام کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۸
کمبود داریم و خیلی هم داریم قرص گپسول انفولانزا رو میشه فقط در بازار سیاه آن هم به قیمت هر قرص 50 هزار تومن پیدا کرد
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۱:۱۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۸
شهرستان ازنا همه جا گشتم واکسن آنفولانزا نداشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۳ آذر ۱۳۹۸
رفتم داروخانه هلال احمر هم نداشت
-
حسین از زنجان
۱۰:۱۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۸
من کارمند یک مرکز بهداشتی درمانی هستم و متاسفانه هنوز از طرف اداره واکسینه نشدم در حالی که بسیاری از همکاران مطابق سالهای گذشته واکسن دریافت کرده اند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۸
اقا پیدا نمیشه شوخی نکنید
Iran (Islamic Republic of)
پرویز
۰۸:۲۲ ۱۳ آذر ۱۳۹۸
من به عنوان فردی که مشکل قلبی دیابت و کلیه دارم و60 سال سن دارم دو هفته است تقریبا تمام کرج را گشتم نتوانستم واکسن را حتی با قیمت بالاتر پیدا کنم اقای مدیر کل مشکلی برای واکسن نداریم یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۸
من الان دو روزه تمام دارو خانه هاي سيرجان را دنبال واكسن آنفلوآنزا گشتم اما پيدا نكردم
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۰۱:۰۴ ۱۳ آذر ۱۳۹۸
دروغ آشکار . من چند روزه دارم برای مریضم واکسن آنفلونزا بخرم پیدا نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۸
ای خدا میگه (کمبودی در زمینه واکسن آنفلوانزا نداریم)
یک دونه برای پدرم سنش بالاس گشتم نبود نگرد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۱۳ آذر ۱۳۹۸
کمبود واکسن ندارید؟؟؟!!!! ...اما امروز خواهر من برای شوهرش کل داروخانه های شهر رو بلا استثنا گشته ک واکسنش گیرش بیاد بزنه ..نبود ک نبود .اینجا گچساران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۸
من امروز هرچی گشتم پیدا نکردم واکسن انفولانزا
آخرین اخبار