چرا معافیت مالیاتی شامل حال هنرمندان شد؟

مدیر انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره معافیت مالیاتی هنرمندان توضیح داد.

به گزارش  حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، همایون امیرزاده، مدیر انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره معافیت مالیاتی اهالی فرهنگ و هنر و در پاسخ به این سوال که چرا باید بازیگری که برای چند روز بازی در یک فیلم یا سریال بیش از یک میلیارد درآمد دارد از مالیات معاف شود؛ در حالی که درآمد‌ها در حوزه‌های مختلف هنر مثل نشر اینگونه نیست، گفت: باید نگاه کلی و منصفانه داشته باشیم چرا که دایره شمول، گسترده است، ما فقط ۲۰۰ هزار نفر در بخش هنر، ۳۵۰۰ موسسه قرآنی، بالغ بر ۷۰ هزار فعال قرآنی در تمام نقاط کشور، ۴ هزار ناشر فعال و ۱۵۰۰ کتابفروشی داریم. این‌ها همه مجموعه‌های ما هستند، از میان این‌ها ۲۰۰ نفر ممکن است درآمد‌های سنگین داشته باشند. در حوزه موسیقی و برگزاری کنسرت همه درآمد‌ها بین همه حلقه‌های فرهنگ و هنر تقسیم می‌شود، در بحث فیلم هم اینگونه است.

وی در پاسخ به اینکه بازیگرانی هستند که درآمد کلان دارد، اما اهالی فرهنگ و هنر به این عدم توازن اعتراض دارند پس بهتر نیست راهکاری بیابید تا به توازن برسیم، گفت: بله بهتر است. اول اینکه شرط شمولیت مالیاتی این است که شفافیت مالی باشد، اظهارنامه‌ها باید در موعد مقرر ارائه شود و می‌توان تبصره‌هایی را بر مبنای نکاتی نظیر این مسئله ایجاد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نخبه دانشگاهی
۱۴:۳۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۸
این بزگوار تا حالا متوجه نشدن که مالیات به صورت "درصدی" از در آمد هست نه عدد ثابت؟؟؟؟ کسی که درامد پایینی داره قطعا مالیات کمتری پرداخت خواهد کرد و بالعکس! مگر کارگران درامد بالاتری از هنرمندان دارند که هنرمندان باید معاف بشن؟!
Iran (Islamic Republic of)
حق گو
۰۸:۰۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۸
تا زمانی که هنرمندان در صفحه های مجازیشون با بازدید کننده زیاد میتوانند علت وضع و فشار اقتصادی را همه کس جز دولت و بی تفاوتی مجلس معرفی کنند . از معافیت برخوردارند.
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۲۳:۳۵ ۱۱ آذر ۱۳۹۸
کارگر مالیات بده حتی اگه اضافه کاری بره اونم شامل مالیات میشه ولی اینا نه و لباسها آنچنانی و سفرهای آنچنانی و.... خدا فقط و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۱ آذر ۱۳۹۸
بلاخره باید از زحمات این قشر مرفه هنرمند تقدیر کرد همینها بودند که برای گروهی رای خریدند
Romania
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۱ آذر ۱۳۹۸
توجیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۱ آذر ۱۳۹۸
ما مسئولینی که از حق ما میگیرن وبه این سلبریتی های بی اعتقاد ومغرورمیدهند به خداوند واگذار میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۱ آذر ۱۳۹۸
من هم راضی نیستم که از من مالیات بیشتر بگیرند و بدهند به اینها
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۴:۲۰ ۱۱ آذر ۱۳۹۸
راست میگه خدا وکیلی ببین چند میلیون بیکار داریم که در تاکسی های اینترنتی کار می کنند .خوب قاعدتا باید مالیات بدن.معلم/ اووه اونا که دیگه نگو خیلی خیلی زیادتر داریم باید تمام حفوفشون را مالیات بدن.راستی امیر زاده تو که اون بالا بالا با این و اون میپری به مسئولین ذیربط اطلاع بده که نزول خورهای حرفه ای و قاچاقچیان حرفه ای مواد مخدر و کالا اونا هم بیچارهها تعدادشون با یک جمع سرانگشی به دویست هزار نفر نمی رسه مالیاتشون را حذف کنید.اما ببین چقدر در روز مردمی هستند که دنبال دور دور نیستند و با مترو اتوبوس اینور و اونور میرند بد نیست سر هر ایستگاه اتوبوس و مترو بایستی و از هر مسافری هر سفری 1000 تومن مالیات بگیری.اخه اینا هم زیادند.راستی گروه مذاکره کننده تعدادشون که زیاد نبود بد نیست اونا را هم از دادن مالیات معاف گردونید.راستی مسئولانی هم که وعده دادند و عمل نکردند کمند یا زیاد .به هر حال این گروه خواه کم خواه زیاد از دادن مالیات معاف بگردونید انشالله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۱ آذر ۱۳۹۸
توضیح نبود توجیه بود.میتونست بازیگران و پولدارها رو جدا کنن
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۴:۱۰ ۱۱ آذر ۱۳۹۸
آخه این سرپیتی ها خیلی فقیرن و نون شب ندارن ، لذا مالیات نمی دن !!
آخرین اخبار