جهانپور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

لزوم پرهیز از مصرف خودسرانه دارو و آنتی‌بیوتیک در مراحل ابتدایی ابتلا به آنفلوانزا

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: در مرحله ابتدایی بیماری آنفلوانزا از مصرف آنتی‌بیوتیک و کورتون پرهیز کنید.

1 بامداد/ بستری 4 هزار نفر در بیمارستان به دلیل موارد مشکوک به آنفولانزا/ پرهیز از مصرف خودسرانه دارو و آنتی بیوتیک در مراحل ابتدایی بیماری آنفولانزاکیانوش جهانپور مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شیوع بیماری آنفلوانزا در کشور، اظهار کرد: موج شیوع بیماری آنفلوانزا در کشور از چند هفته گذشته  همزمان با آغاز فصل پاییز شروع شده است و افرادی مانند زنان باردار، کودکان زیر ۵ سال و سالمندان باید بیشتر از سایرین از خود مراقبت کنند.

او ادامه داد: در حال حاضر ۴ هزار نفر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سراسر کشور بستری شده‌اند و تمام آنها بیماری آنفلوانزا برایشان به اثبات نرسیده است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت اضافه کرد: برخی از افرادی که در بیمارستان‌ها بستری هستند، علائم مشکوک به بیماری آنفلوانزا در آنها دیده شده است یا مبتلا به عارضه شبهه آنفلوانزا هستند.

او تأکید کرد: مصرف هرگونه کورتون و آنتی‌بیوتیک در مراحل اولیه بروز آنفلوانزا نباید انجام شود، زیرا ممکن است باعث افزایش مرگ و میر یا طولانی شدن دوره بیماری شود.


بیشتر بخوانید: آلودگی هوا در تشدید آنفلوانزا تاثیر گذار است؟


مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت بیان کرد: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوانزا باید توصیه‌های بهداشتی را رعایت کرد و از روبوسی و دست دادن با سایرین جدا پرهیز شود.

جهانپور افزود: اگر به عارضه آنفلوانزا مبتلا شدید، سریعاً به پزشک معالج مراجعه کنید و در صورت تشخیص، دارو‌های آنتی ویروس باید مصرف شوند.

او گفت: از ابتدای شروع موج بروز و شیوع آنفلوانزا متأسفانه ۵۶ نفر فوت کرده‌اند و به همین دلیل به مردم توصیه می‌کنم که بهداشت فردی و اجتماعی به طور کامل رعایت شود.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت یادآوری کرد: افراد مبتلا به بیماری آنفلوانزا از مصرف خودسرانه دارو جداً پرهیز کنند و فقط دارو‌های تجویزشده توسط پزشک معالج خود را مصرف کنند و از خوردن مایعات هنگام بیماری غافل نشوند.

انتهای پیام/

آخرین جزئیات از میزان بستری افراد در بیمارستان ها با آغاز موج جدید آنفلوانزا در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار