در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ممنوعیت تردد در ۱۱ منطقه تهران/ هوای پایتخت باز هم برای همه ناسالم شد

رئیس گروه سلامت هوا گفت: شاخص کیفیت هوا در ۱۱ ایستگاه شهر تهران به بالاتر از ۱۵۰ رسیده است.

کیفیت هوای پایتخت ناسالم

عباس شاهسونی رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه میانگین شاخص کیفی هوای تهران به ۱۶۳ رسیده است، اظهار کرد: شاخص کیفیت هوا در ۱۱ ایستگاه شهر تهران به بالاتر از ۱۵۰ رسیده است. ایستگاه پیروزی با ۱۸۰، دانشگاه شریف با عدد ۱۷۹، تربیت مدرس با ۱۷۸ و شادآباد با ۱۷۷ بالاترین شاخص را در سطح شهر تهران دارند.

شاهسونی ادامه داد: امسال ۴۶ روز هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۲ روز هوا ناسالم برای همه، ۱۸۴ روز سالم و ۲۵ روز تنها پاک بوده است که در مقایسه با سال گذشته تعداد روز‌های ناسالم برای گروه‌های حساس افزایش پیدا کرده است.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت توصیه کرد: کسانی که به بیماری‌های قلبی و ریوی مبتلا هستند و کودکان و سالمندان، زنان باردار و همچنین کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند از فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل را تا حد امکان کاهش بدهند.

کیفیت هوای پایتخت ناسالم است

شاهسونی ادامه داد: مردم فعالیت‌های ورزشی را تا حد امکان کاهش بدهند و یا در فضای بسته ورزش کنند؛ افرادی که مجبورند در خارج از منزل فعالیت کنند از ماسک‌های مخصوص P۲ یا N۹۵ استفاده کنند.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به علائم هشدار دهنده که در شرایط آلودگی هوا فرد باید با مشاهده آن‌ها به پزشک یااورژانس مراجعه کند، اظهار کرد: سرفه‌های ممتد، سوزش چشم، قفسه سینه و سرگیجه دارند نیز باید از فعالیت در محیط بیرون اجتناب و در صورت تشدید به پزشک مراجعه کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار