ساخت سامانه هوشمند پایش آبی و خاکی برای اولین بار در کشور

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: سامانه‌ای هوشمند برای پایش مرزهای آبی و خاکی را برای اولین بار در کشور طراحی کرده‌ایم.

پایش آبی و خاکی محمد مومنی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگارحوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ، اظهار کرد: محصول ساخته شده در شرکت ما یک سامانه پایش مرزهای آبی و خاکی است که در دوربین‌های معمولی به کار می‌رود.

او گفت: دوربین‌های معمولی که در کشور وجود دارد مرتب باید مورد نظارت قرار بگیرند که این روند نظارت را سخت‌تر می‌کند، به همین دلیل سعی کرده‌ایم نرم‌افزاری را طراحی کنیم تا روند نظارت آسان‌تر شود.

مومنی ادامه داد: دوربین‌هایی در کشور وجود دارند که هزینه بسیار بالایی دارند. اما با قرار دادن این نرم‌افزار بر روی دوربین‌های ساده علاوه بر اینکه دوربین ساده به به دوربین هوشمند تبدیل می‌شود، هزینه‌های پایش هم کاهش پیدا می‌کند.


بیشتر بخوانید: تولید ترکیباتی از نیکل و کبالت برای اولین بار در کشور


مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان تاکید کرد: شیوه کار این سامانه به گونه‌ای است که کابل دوربین و نرم‌افزار ساخته شده بر روی کامپیوتر نصب می‌شوند و بر اساس تعریفی که کارفرما ارائه می‌کند، تصویر را به صورت حرفه‌ای نشان می‌دهد.

او یادآوری کرد: این محصول پایش‌های مرز آبی و خاکی را انجام می‌دهد به طوری که از سطح آب تا عمیق‌ترین نقطه را نمایان می‌کند.

مومنی گفت: ما این نرم‌افزار را به مرحله تولید رسانده و با شرکت‌ها و ارگان‌هایی هم تفاهم‌نامه‌ همکاری منعقد کرده‌ایم. اما برای ارتقاء محصولاتمان و همچنین فروش آن در سطح کشور نیازمند حمایت‌هایی هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.